Stagnált a német gazdaság


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Németország túljutott a technikai recesszión.

Stagnált a gazdaság Németországban a második negyedévben, a hazai össztermék (GDP) nem változott az előző három hónaphoz képest – jelentette pénteken a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis).

A hivatal a július végén közölt becslését megerősítve közölte, hogy a GDP – szezonális és naptárhatással kiigazítva – „nem csökkent tovább” az április-júniusi időszakban.

Az előző két negyedév technikai recessziót jelentő „csekély mértékű visszaesése után tavasszal stabilizálódott a német gazdaság” – hangsúlyozta Ruth Brand, a Destatis elnöke.

A fogyasztás két negyedévi visszaesés után enyhén, 0,1 százalékkal nőtt 2023 első negyedévéhez képest. A háztartások fogyasztása stagnált, a kormányzati fogyasztási kiadások 0,1 százalékkal nőttek. Ugyancsak 0,1 százalékkal nőtt a feldolgozóipar teljesítménye, míg az építőipar 0,2 százalékkal emelkedett, az export viszont 1,1 százalékkal csökkent, az import pedig stagnált az első negyedévhez viszonyítva.

Az egy évvel korábbihoz képest 0,2 százalékkal csökkent a német GDP a naptárhatások kiszűrésével végzett számítások szerint – áll a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.