Az év első hat hónapjában az összesített belföldi online forgalom meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35 százalékos bővülés 2019 azonos időszakához viszonyítva.
A koronavírus-járvány hatásaként jelentősen megnőtt az online vásárlási kedv, így gyorsult az online kiskereskedelmi szektor növekedése is: az év első hat hónapjában az összesített belföldi online forgalom meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35 százalékos bővülés 2019 azonos időszakához viszonyítva. Leginkább az élelmiszerek, a drogériai és háztartási cikkek, az otthon, kert és barkács termékek, valamint a számítástechnikai eszközök iránt ugrott meg az online kereslet – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu friss kutatásából, mely a hazánkban működő webáruházak körében készült.
A koronavírus online kereskedelemre gyakorolt hatása közvetve már az év első negyedévében is érezhető volt, azonban a járvány hivatalos hazai megjelenését követően, 2020. második negyedévére vált igazán meghatározóvá. Ennek köszönhetően 2020 első félévének online forgalma 34,8 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakát, elérve a bruttó 355,1 milliárd forintos szintet – ezzel a mögöttünk álló időszak az elmúlt 5 év leggyorsabb növekedését hozta. A félév eredményein belül az első negyedév 21 százalékos, míg a második negyedév önmagában is impozáns 47 százalékos bővülést produkált, ami jócskán meghaladja a GKI Digital korábbi – második negyedévre kalkulált – 34 százalékos bővüléssel számoló prognózisát.
A járvány következtében leginkább az online FMCG (gyorsan forgó fogyasztási termékek) szektor tudott bővülni, az online élelmiszerek, drogériai és háztartási cikkek piaca 2020 második negyedévében – április, május, június során – 84 százalékkal növelte a forgalmát 2019 azonos időszakához mérve.
Kapcsolódó cikkek:
A koronavírus járvány nyertese az e-kereskedelem?
2020. május 7.

A GKI Digital mérései szerint március közepe és április vége közötti másfél hónap során több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon
Karanténmotor hajtja az e-kereskedelmet – infografika
2020. május 15.

Akár 25 százalékkal is bővülhet az idén a hazai e-kereskedelem forgalma, amelynek már eddig is komoly lökést adott a járványveszély miatti karanténos időszak. Az InfoTandem infografikája.