Szolgáltatási szerződést kötött az Eco-First és a Mol


Hosszú távú szolgáltatási szerződést kötött az Alteo kizárólagos tulajdonában álló Eco-First Kft. és a Mol Nyrt., magas inerttartalmú földgáz hasznosítása érdekében – tette közzé az Alteo Energiaszolgáltató Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn.

A 10 éves időtartamú szerződés értelmében az Eco-First feladata a Mol által kitermelt magas inerttartalmú földgáz közúti szállításra való előkészítése, közúton történő szállítása, valamint annak a Mol telephelyén való lefejtése és tüzelőberendezéséig történő eljuttatása.

A szolgáltatás teljesítése érdekében az Eco-First mintegy 820 millió forintos beruházást hajt végre, amely magában foglalja a gázsűrítéshez, a szállításhoz és a lefejtéshez szükséges eszközök megvásárlását és a Mol telephelyen szükséges kivitelezési munkák megvalósítását.

Az új szerződés egy új technológiai lehetőséget teremt a Mol magyarországi gázmezőiben jelenlévő magas inerttartalmú gázok energetikai hasznosításának területén.

A magyarországi magas inerttartalmú földgáz hasznosítása csökkenti Magyarország földgázimport-függőségét, mivel a Magyarország területén elérhető alternatív gázvagyon kitermelése és hasznosítása történhet meg – közölték.

Az újonnan aláírt szerződés értelmében az Alteo 2024. november 1-jétől kezdi meg és 2034. október 31. napjáig végzi a szolgáltatási tevékenységet.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.