Tesco: nem zárjuk be a budaörsi központot


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Tesco Magyarország cáfolta az Adó Online kérdéseire a Magyar Időkben megjelent állításokat.


A Tesco nem tervezi a budaörsi központi Iroda megszüntetését, bezárását – közölte az Adó Online kérdésére a Tesco Magyarország.

A vállalat újságunknak adott válaszában azt írta: „korábban már többször hangsúlyoztuk, hogy a Tesco Cégcsoport átalakítását célzó portfólió-átvizsgálás befejeződött. Dave Lewis, a Tesco csoport vezérigazgatója júniusban ismételten megerősítette, hogy a Tesco elkötelezett a Közép-európai, ezen belül a magyar vállalat jövőbeni fejlesztése mellett.A Tesco éves mérlege és beszámolója publikus. A Tesco tavalyi nettó árbevétele 614 milliárd forint volt. Nem tudjuk, hogy a Magyar Idők mire utal a menedzsment díj kapcsán.”

A Magyar Idők korábban cikket jelentett meg a Tesco tervezett eladásáról és a budaörsi központ szándékolt bezárásáról  Ennek kapcsán írták, hogy „a londoni központba az előző évhez képest tavaly 367 milliárd forinttal utaltak át több pénzt adózás előtt, menedzsmentdíj címen.”

Az Adó Online letöltötte a Tesco legfrissebb eredménykimutatását innen,  amelyből kiderült, hogy a cég tavalyi árrése (a nettó bevétel és az eladott áruk beszerzési értékének – ELÁBÉ – különbsége) 174 milliárd forint csak. A Magyar Idők által közölt adat tehát legalábbis nagyságrendileg helytelen.


Kapcsolódó cikkek

2024. június 25.

Megjelent a NIS2-törvény IT-követelményeket tartalmazó rendelete

Június 24-én hatályossá vált a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény” IT követelményrendszerét tartalmazó kormányrendelete. A NIS2 törvényhez kapcsolódó végrehajtási rendelet megjelenése egyformán jelentős lépés a jogszabállyal érintett cégek, a leendő auditorok és a tanácsadók számára is. A 120 oldalas dokumentum pontosan tartalmazza ugyanis azokat a követelményeket, amelyek alapján az érintett cégek felkészülése/felkészítése már elindítható, valamint a 2025-ben induló hatósági kiberbiztonsági audituk pedig megtervezhetővé válik. A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég szakértői a következőkben segítséget nyújtanak a rendelet értelmezésében.

2024. június 25.

Július 1-től hatályos a kötelező visszaváltási rendszer

2024. július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas, azaz a DRS (Deposit Refund System) hatálya alá tartozó termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül. A 2024. június 30-ig forgalomba hozott termékek –kifutó jelleggel – továbbra is forgalomban maradhatnak, de nem gyűjthetők vissza a DRS rendszerben, hanem csak szelektív hulladékként. A csekély mennyiséget forgalomba hozó gyártók azonban továbbra is mentesülnek a DRS kötelezettségek alól – tájékoztat a Niveus Consulting Group.