Tizenegy százalékkal nőtt tavaly a hazai reklámköltés


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az internet adja a reklámtorta legnagyobb szeletét 22 százalékos bővüléssel – közölte a Magyar Reklámszövetség.


Tavaly 216 milliárd forint volt a hazai reklámköltés, ami 11,2 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot – áll a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) által kedden publikált adatsorban.

Az MTI-hez eljuttatott összesítés szerint – 22 százalékos bővülést mutató közel 66 milliárdos költéssel – az internet adja e „reklámtorta” legnagyobb szeletét, a második helyen a televízió végzett, 56 milliárd forinttal; ez 8,6 százalékos javulást mutat.

A harmadik legnagyobb szegmens a nyomtatott sajtóé, amelynek 32,4 milliárdos hirdetési bevétele négy tizedszázalékos javulást jelent, míg a direkt marketing 31,9 milliárdja 8,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot. 

A közterületi piac 16,4 milliárd forintos bevétele 8,1 százalékos emelkedés eredménye, az ambient eszközök 2,75 milliárdja 2,4 százalékos bővülést jelez; 5,6 százalékkal ugrottak meg a rádiós hirdetési bevételek, összegük 9,6 milliárd forint körüli az MRSZ adatsora szerint.

 

A kimutatás szerint arányaiban tavaly a mozireklám fejlődött a legnagyobb mértékben, mintegy 2,4 milliárd forintos értéke a másfélszerese az egy évvel korábbinak. 

Az MRSZ hangsúlyozza: a hazai GDP-arányos reklámköltés még mindig elmarad a válság előttitől, hiszen 2008-ban ez az arány 0,9 százalék volt, míg tavaly csak 0,6.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

K&H: reálértéken nőhet a cégek árbevétele a következő egy évben

A következő egy évben reálértéken nőhet a cégek árbevétele, átlagosan 7,7 százalékos árbevétel-növekedést és 3,9 százalékos profitbővülést várnak a magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások a K&H kkv bizalmi index 2024 első negyedéves felmérése alapján – közölte a bank.