Tolódik a Novis Biztosító felszámolása, az ügyfeleknek mérlegelni kell helyzetüket


Bár a pozsonyi Novis Biztosító engedélyét csaknem háromnegyed éve visszavonták, a bíróság még nem rendelte el a felszámolást, és a mintegy hétezer magyar ügyfél közül sokan még mindig fizetik díjukat. A mostani bizonytalan helyzetben érdemes az ügyfeleknek alaposan megfontolniuk a szerződésükkel kapcsolatos döntéseiket – hívta fel a figyelmet a jegybank hétfői közleményében.

A Novis Biztosító Magyarországon határon átnyúló életbiztosítóként tevékenykedik, azonban már majdnem öt éve nem köthet új biztosítási szerződéseket, mert az MNB a közjó védelmében megtiltotta.

A közlemény emlékeztet: a szlovák felügyeleti hatóság (NBS) 2023 júniusban visszavonta a szlovákiai székhelyű NOVIS Biztosító (NOVIS Versicherungsgesellschaft, NOVIS Compagnia di Assicurazioni, NOVIS Pois»ovňa a.s.) tevékenységi engedélyét. Az NBS ugyancsak tavaly júniusban kezdeményezte a szlovák bíróságon a biztosító felszámolási eljárásának megindítását, a felszámoló kijelölését. Az ezzel kapcsolatos bírósági eljárás egyelőre zajlik, vagyis a taláros testület még mindig nem hozott döntést az ügyben, és az MNB előtt jelenleg nem ismert a döntéshozatal várható időpontja.

Az NBS engedély-visszavonó határozata nem jelenti a Novis Biztosítóval kötött meglévő biztosítási szerződések azonnali megszűnését. A felszámolási eljárás megindításáig az ügyfelek jogai és kötelezettségei változatlanok, így például biztosítási fedezettel rendelkeznek, és a szerződésükben foglalt feltételek szerint biztosítási szolgáltatások kifizetésére, a szerződésükből eredő egyéb követelések teljesítésére jogosultak. A felszámolás elrendelését követően a kijelölt felszámolónak kell tájékoztatnia valamennyi ügyfelet az ezt követő lépésekről.

A Novis Biztosító korábbi tájékoztatása szerint a társaságnak mintegy 4700 magyar ügyfele van, akiknek egy része változatlanul még mindig fizeti a díjat szerződése után. Az MNB ismételten felhívja a figyelmet tájékoztatójára, amely szerint a hazai ügyfeleknek érdemes a szerződésük adta lehetőségeik alapján dönteni biztosításukról. Javasolt áttekinteni és értelmezni a rendszeres díjfizetés esetleges felfüggesztésének, valamint a szerződés lejárat előtti megszüntetésének lehetőségeit.

A szerződés lejárat előtti megszüntetése, illetve a díjmentes leszállítás esetén várható kifizetések aktuális összegéről érdemes lehet a Novis Biztosítótól érdeklődni – közölte a jegybank.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.