Új piacokat hódítanának meg a hazai kkv-k


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A hazai kkv-k keresik a piaci lehetőségeket. Tízből négy vállalkozás szeretne új piacot meghódítani a már meglévő termékével, év elejéhez képest pedig több mint dupla annyian gondolkodnak új árucikk vagy szolgáltatás bevezetésében – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.


A vállalkozások életében az innováció, az újra való törekvés elengedhetetlen, ha lépést akarnak tartani a fogyasztók gyorsan változó igényeivel. A K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredménye szerint a cégek nyitottak az újdonságokra és keresik a lehetőségeket. „A kkv-k piacbővítési szándékai jelentősen megváltoztak az elmúlt negyedévben. Tízből négy vállalkozás szeretne új piacokat meghódítani meglévő termékeivel vagy szolgáltatásával, és év elejéhez képest több mint dupla annyian gondolkodnak új termék bevezetésében (37%). Utóbbi esetében ilyen magas arányra mindössze egyszer volt példa az index tizenkét éves történetében. Ismeretlen vizekre azonban nagyon nehezen eveznek, hiszen a profilváltás továbbra sem jellemző a szektorban” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

 

Új termékeket vezetne be a kereskedelem

A tevékenységi kör nagymértékben befolyásolja a piacbővítési szándékot. Míg a kereskedelemben az új termék bevezetése, az iparban pedig az új piacra való belépés a jellemző, addig a szolgáltató és a mezőgazdasági szektor nem tervez sem új terméket bevezetni, sem másik piacot keresni. „A KSH legfrissebb adata szerint a kiskereskedelmi forgalom júliusban – a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt – 4,2%-kal haladta meg az előző év azonos időszakának eredményét. A kiskereskedelmi forgalom tehát dinamikusan növekszik, amihez elengedhetetlen a fogyasztói igények nyomon követése, a folyamatos fejlesztés. Ezzel szemben a hazai agrárium a hagyományokra épül, nehezen vált, így nem meglepő, hogy ők kevésbé nyitottak az újdonságokra” – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. október 11.

Duna House: 43 millió forintra nőtt a lakások átlagára

Országos átlagban már 43 millió forinthoz közelít az otthonteremtésre fordított összeg, amennyiben egy élhető, megközelítőleg 57 négyzetméteres lakás vásárlását tervezi a vevő – tudatta a Duna House.

2024. október 10.

Védeni kell a fogyasztókat zöld és digitális átállás során

A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) fogyasztópolitikai bizottságának első miniszteri szintű ülésén elfogadták a fogyasztók kettős átmenet keretében történő hatékony védelméről szóló nyilatkozatot, melyhez a fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) is csatlakozott – jelentette be csütörtökön a minisztérium.

2024. október 10.

EY: hatályba lép a NIS2, büntetés járhat a figyelmetleneknek

Pár nap és élesedik a NIS2, vagyis a felülvizsgált uniós kibervédelmi irányelv, amely több ezer cégre vonatkozik Magyarországon. A regisztrációt elmulasztó társaságok akár szankciókra is számíthatnak a hatóságtól. Az érintett vállalkozásoknak az év végéig le kell szerződniük a biztonsági vizsgálatra jogosult auditorral is, ugyanis, ha nem végzik el időben az IT rendszereik felülvizsgálatát akár több millió eurós büntetésre is számíthatnak.