Változtak az útdíjfizetés szabályai

Szerző: Adó Online
Dátum: 2019. január 3.
Címkék: ,
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Január 1-jével bővült a díjköteles úthálózat, változott a pótkocsikra és a pótdíjfizetésre vonatkozó szabályozás.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.  közleménye szerint az M35-ös autópálya Berettyóújfalu és a 481. számú főút közötti 18,7 kilométeres, valamint az M4-es autópálya Berettyóújfalu és a 47. számú főút közötti, 3,67 kilométeres szakaszával 1380 kilométerre nőtt a díjköteles úthálózat.

A D2 és B2 kategóriába tartozó járművekre 2019-től a pótkocsikra érvényes jogosultságot is meg lehet vásárolni, vagyis az U díjkategóriájú e-matrica birtokában bármilyen vontatmánnyal lehet közlekedni. Az eddigi kettő helyett csak egy pótdíjat kell fizetni, ha sem a járműszerelvény D2 vagy B2 díjkategóriába tartozó vontató járműve, sem a pótkocsija nem rendelkezik úthasználati jogosultsággal.

Büntetés terheli viszont az üzembentartót vagy a tulajdonost akkor is, ha a vontató jármű rendelkezik úthasználati jogosultsággal, de a vontatmány nem – tették hozzá.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek:


Ingatlanpiac: idén nem lesz trendforduló
2020. január 29.

A lakáspiacon immár többen várnak árcsökkenést, mint áremelkedést, ugyanakkor érdemi trendfordulóra nem kell számítani a GKI Gazdaságkutató Zrt. januári ingatlanpiaci felmérése szerint.

A GVH megbírságolta a Magyar Telekomot
2020. január 28.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 350 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot, az összeg azonban csökkenthető a fogyasztóknak nyújtott kompenzációval.

PSD2: zökkenőkkel indul a nyílt bankolás
2020. január 27.

Az európai pénzintézetek túlnyomó többsége (81%-a) lehetőségként tekint az Európai Unióban szeptember 14-én érvénybe lépett második pénzforgalmi irányelvre (PSD2). A bankok többsége azonban még továbbra is vonakodik aktívan kihasználni az új lehetőségeket.