Változtak az útdíjfizetés szabályai

Szerző: Adó Online
Dátum: 2019. január 3.
Címkék: ,
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Január 1-jével bővült a díjköteles úthálózat, változott a pótkocsikra és a pótdíjfizetésre vonatkozó szabályozás.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.  közleménye szerint az M35-ös autópálya Berettyóújfalu és a 481. számú főút közötti 18,7 kilométeres, valamint az M4-es autópálya Berettyóújfalu és a 47. számú főút közötti, 3,67 kilométeres szakaszával 1380 kilométerre nőtt a díjköteles úthálózat.

A D2 és B2 kategóriába tartozó járművekre 2019-től a pótkocsikra érvényes jogosultságot is meg lehet vásárolni, vagyis az U díjkategóriájú e-matrica birtokában bármilyen vontatmánnyal lehet közlekedni. Az eddigi kettő helyett csak egy pótdíjat kell fizetni, ha sem a járműszerelvény D2 vagy B2 díjkategóriába tartozó vontató járműve, sem a pótkocsija nem rendelkezik úthasználati jogosultsággal.

Büntetés terheli viszont az üzembentartót vagy a tulajdonost akkor is, ha a vontató jármű rendelkezik úthasználati jogosultsággal, de a vontatmány nem – tették hozzá.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek:


MNB: elolvadt a bankok nyeresége
2020. július 10.

A bankszektor konszolidált nettó eredménye az egy évvel korábbi 2,7 százalékára, 3 milliárd forintra csökkent az első negyedévben.

Óriási bírságot kapott egy webáruház
2020. július 10.

A GVH 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt.

Az európai átlagnál optimistábbak a magyar vállalatok
2020. július 8.

Míg az európai cégek 56 százaléka számít egy éven belül recesszióra, a magyar vállalatoknak csak 50 százaléka véli úgy, hogy 2020-ban csökkenhet az ország GDP-je, 45 százalékuk pedig nem idén hanem csak később számít visszaesésre.