Adócsaló hálózatok buktak meg: csak az útdíjbírság egymilliárd volt
A fuvarozással és használt autók értékesítésével foglalkozó elkövetői körök kamucégek alapításával kerülték el az útdíj- és adófizetést, amiért akár húsz év börtönre számíthatnak.
A fuvarozással és használt autók értékesítésével foglalkozó elkövetői körök kamucégek alapításával kerülték el az útdíj- és adófizetést, amiért akár húsz év börtönre számíthatnak.
Inflációkövető lesz a jövőben az útdíj Magyarországon, az erről szóló törvénymódosítást 133 igen, 26 nem szavazattal és 36 tartózkodás mellett hagyta jóvá a parlament a kormány javaslatára.
Az útdíjfizetés rendszerében június 23-án, vasárnap hajnalban 1 órától 5 óráig informatikai rendszerfejlesztést hajtanak végre, ebben az időszakban a megszokott szolgáltatások átmenetileg nem lesznek elérhetők – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ).
Az Európai Unió új információmegosztási rendszert vezet be, hogy lehetővé tegye a tagállamok nemzeti hatóságainak, hogy hozzáférjenek egymás gépjármű-nyilvántartási adataihoz, amely által azonosítani tudják azoknak a járműveknek a tulajdonosait, akik nem fizették be az útdíjat – közölte az uniós tanács hétfőn.
Január 1-jével bővült a díjköteles úthálózat, változott a pótkocsikra és a pótdíjfizetésre vonatkozó szabályozás.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) új fejlesztésének eredményeképpen egyre több, az útdíjbevallásban közreműködő cég tud kényelmi szolgáltatásokat bevezetni a fuvarozóknak, ezek segítségével közvetlenül a járművezető telefonjára érkezhetnek olyan jelzések, mint a fedélzeti egység meghibásodása, az alacsony fizetési egyenleg vagy a jogosulatlan úthasználat.