Veszteségessé válhat sok médiavállalkozás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Rossz idők jönnek jönnek jövőre a versenypiaci feltételek között működő médiavállalkozásokra.


Egy gyors számítással minden vállalkozás, amelyet érint a reklámadótörvény mostani módosítása realizálhatja, hogy a 2017-re vonatkozó kötelezettség éves szinten nem nagyon fog változni – mondta az az RSM adószakértője, Fekete Zoltán Titusz az Inforádiónak.

Felidézte: eddig azok a reklámadó-köteles vállalkozások, amelyeknek a reklámközzétételből származó bevételük a 100 millió forintot meghaladta, 5,3 százalékot voltak kötelesek fizetni a reklám-árbevételük után.

ADÓ-kódex 2017 csomagok

ADÓ-TB-SZÁMVITEL 2017 csomag >>
ADÓ-TB-SZÁMVITEL 2017 + ÁHT >>
Adótörvények 2017 csomag >>
Adótörvények 2017 + ÁHT >>

Ez úgy változik, hogy idén május 31-ig az összes árbevételük után nulla százalékos adófizetési kötelezettség keletkezik, ezután pedig 9 százalék- közölte Fekete Zoltán Titusz.Az adószakértő szerint ha ezeknek a vállalkozásoknak egyenletesen oszlik meg az árbevételük, akkor éves szinten gyakorlatilag 5,24 százalékos lesz az adóterhük.

2018. január elsejétől viszont a mostani 5,3 százalék 9 százalékra fog változni, amely 1,7-szeres adónövekedést fog jelenteni- folytatta a szakértő.Ekkor minden érintett vállalkozásnak újra meg kell majd néznie, hogy az árbevételre vetített 9 százalékos adóterhelés hogyan befolyásolja a nyereségüket – javasolta.

Az RSM adószakértője úgy látja, hogy azokban az iparágakban, ahol eddig 3-5-6 százalékos nyereség volt, ott gyakorlatilag a 9 százalékos adó elviheti az eddigi nyereséget veszteségessé téve a vállalkozást.


Kapcsolódó cikkek

2024. június 18.

EY: adatlopásoktól rettegnek a vásárlók

Egyre több vevő aggódik amiatt, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti – mutat rá az EY legfrissebb, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.

2024. június 18.

PwC: a CSRD feladja a leckét a vállalatoknak

Bár a cégek többsége (63%-a) bizakodó azzal kapcsolatban, hogy felkészült lesz az EU kötelező vállalati fenntarthatósági jelentéstételről szóló irányelve, a CSRD-követelmények teljesítésére, de sokan még nem igazán tudják, hogyan – derül ki a PwC első alkalommal elkészített Global CSRD Survey kutatásából. 

2024. június 17.

Július elsején indul az otthonfelújítási program

Július elsején indul az otthonfelújítási program, hosszabb futamidővel és többféle tevékenységre igényelhető támogatás – közölte az Energiaügyi Minisztérium és a Nemzetgazdasági Minisztérium.