Bérelt ingatlan felújítása


Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Cégünk 2013. októbere óta telephelyet bérel ipari tevékenység folytatására. Az ingatlanon ez idő óta teljes belső átalakítást kellet végeznünk, hogy az ingatlan megfeleljen a tevékenységünknek. Az átalakítási munkálatok egyike sem volt építési engedély köteles.
A telephelyen bejelentés köteles tevékenységet folytatunk, melyet idén júliusban jelentettünk be, amikor már a feltételek adottak voltak, viszont a gyártás már 2014. márciusában elkezdődött, amihez kapcsolódóan bevételünk is keletkezett.
A bérelt ingatlanon lévő beruházást júliusban a hatósági bejelentéssel egyidejűleg aktiváltuk. 2013. októbere és 2014. júliusa között az ingatlan felújításával, üzemeltetésével és jogszerű használatával kapcsolatosan felmerült minden költséget (ideértve áram, víz, fűtésköltségek, bérleti díj, különböző engedélyek stb.) a beruházásra könyveltünk, és júliusban ezekkel növelten aktiváltuk, mint bérelt ingatlanon végzett beruházás. Helyesen jártunk-e el, hogy a bérelt ingatlanon lévő beruházás bekerülési értékének részeként kezeltük az összes költséget? Esetleg aktiváláskor kell-e ebből valamennyit visszavezetnünk a költségek közé? Ha igen miket és milyen formában?

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Egyéni közjegyző adózási kötelezettségét a szja törvény szerint teljesíti,
tevékenységének folytatásához irodát bérel. Az irodát e tevékenysége érdekében használja, kizárólag üzleti célra.
Az iroda korszerűsítése érdekében beruházásokat, átalakításokat hajtott végre 2004. évben 4,5 MFt értékben, valamint klímaberendezéseket szereltetett 2 MFt értékben. A fűtési rendszer korszerűsítése érdekében Kombi gázkazánt is vásárolt 220 EFt összegben.
A fenti beruházási munkák értékét figyelembe vehetjük-e kisvállalkozói kedvezményként? A bérbeadó és a bérlő szerződésének külön pontja hivatkozik arra, hogy a bérleti szerződés lejáratával a beruházási munkák ellenértékét a bérbeadó megtéríti.

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Háziorvos rendelőjét az Önkormányzattól bérli. Ezen felül magánszemélyként a saját lakásából a cégének 3 db helyiséget ad bérbe. A háziorvos 2005-ben a bérbevett ingatlanon a következő munkálatokat végezte el, illetve vásárolta meg: komplett mosogató szett, házszámtábla, akril kád, zuhanyfülke + tálca, fugaanyag (csempéhez), WC tartály és csésze, vakolat, beton, csemperagasztó, purhab, harmonika ajtó, gipszkarton, forgácslap, dugalj, csillárkapcsoló, mosdó, léc, burkolási munka.
A fentebb felsoroltak közül melyeket kell idegen tulajdonon végzett beruházásra, illetve melyeket kell fenntartásra (5. költség) könyvelni?

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Bérelt ingatlanon bérbevevő beruházást hajt végre. Bérbeadó bérbevevő megállapodnak, hogy közösen viselik a költségeket. Bérbevevő a felmerült költségek felét aktiválja, másik felét pedig bérbeadó részére kiszámlázza. Helyes-e ez a megoldás? Vagy pedig a teljes beruházást a bérbevevőnek kell aktiválnia, és bérbeadóval esetleg a bérleti díj csökkentésében állapodjanak meg?

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Egy kft. bérel egy ingatlant az Önkormányzattól. Ebbe beletartozik az iroda, a raktár és az üzlethelység. Az Önkormányzat tárgyi adómentes számlát ad a bérleti díjról. A kft. a helységeket fel szeretné újítani.
A kérdésem az lenne, hogy a kft. a felújítás áfás számláira visszaigényelheti-e az áfát? Az áfa-levonási joghoz van köze, hogy tárgyi adómentesen béreljük az ingatlant?

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Ügyfelem egy betéti társaság. Beltag és kültag anya és fia, egy családi házban laknak, a ház kettőjük nevén van. A ház alagsorát át szeretnék alakítani mini ABC boltnak, ez különböző költségekkel járna (villanyszerelés, falak áthelyezése stb.) Eddig a következőkre jutottam: megállapodást kell kötni a bt. két beltagjának a bt-vel, hogy átengedik a ház egy részét ingyen a bt.-nek. Ez akkor már úgy működik, mint egy bérleti szerződés, olyan értelemben, hogy a felújítás, átalakítás költségeit elszámolhatja a betéti társaság. Úgy gondoltam, a Tao tv. II. melléklete szerint bérelt ingatlanon végzett beruházás címén évi 6% amortizációt érvényesíthetnénk a könyvelésben. Kérem, a fentiekkel kapcsolatosan szíveskedjenek állást foglalni. Ha 1 év múlva úgy dönt a bt., hogy megszűnik, akkor mi lesz a felújított házrésszel, hogyan kell elszámolni? Gondolom, “csak úgy” nem nőhet a beltag és kültag vagyona, feltételezem, ennek szankciói vannak rájuk nézve.

Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Bérelt iroda esetén a teraszon és a bejárat előtti területen lévő csempeburkolat cseréje bérelt ingatlanon végzett
beruházásnak vagy karbantartásnak minősül-e?