Tisztelt Látogatónk! A válasz csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, ellenkező esetben tájékozódjon kedvező előfizetési lehetőségeinkről!

Tisztelt Szakértő!

Nagykereskedelmi tevékenység keretében értékesített termékek forgalmának növelése érdekében a nagykereskedő kft által meghirdetett promóciós akció szerint, két hónap alatt egy meghatározott összegű forgalmat elérő, 4 legnagyobb értékben vásárló vevőt természetben megajándékozza különböző, erre a célra vásárolt termékekkel.

Az ajándékokat a vevő társaságok helyett, a vevők alkalmazásában álló, a vásárlást bonyolító természetes személyeknek adja át. 

A természetben átadott termékek beszerzésére célzottan a promóció miatt került sor, ezért a beszerzéskor az   áthárított ÁFA összegét nem vonta le, így a termék átadása után nem fizet ÁFA-t.

A magánszemély részére természetben átadásra kerülő terméket az SZJA tv.  70. § (4) bekezdésének előírása alapján reprezentációs, üzleti ajándéknak minősíti, és  a piaci érték 1,18-szorosa után megfizeti a 15 % SZJA-t, és SZOCHO-t,  mint kifizetőt terhelő adót.

Kérdés:

1./ Adójogi szempontból kifogásolható-e, hogy a vevők részére meghirdetett akcióban az ajándékra jogosultságot szerző vevők helyett, a beszerzést bonyolító, a vevő által foglalkoztatott magánszemélyek részére történik az ajándék átadása? Az az sérül-e a 2017. évi CL tv. 1. §-ban megfogalmazott rendeltetésszerű joggyakorlás elve?

2./ Az adóterheket (ÁFA; SZJA;SZOCHO) helyesen állapította meg a természetben átadott termék után a nagykereskedő Kft?

3./ A nagykereskedő vállalkozási tevékenysége érdekében felmerült ráfordításnak minősülnek-e az 1. számú kérdésben leírt módon átadott promóciós termékkel kapcsolatosan felmerült (bruttó beszerzési ár + kifizetői adóterhek) ráfordítások?

Tisztelettel

Fehér Andrásné