2,5 milliárd forintot költ bérfejlesztésre az ALDI


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az ALDI 2,5 milliárd forintot fordít 2020-ban bérfejlesztésre, jövő év január 1-jétől minden pozícióban az inflációt meghaladó emelést hajt végre – közölte a vállalat.

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. a vállalatnál eltöltött szolgálati időt figyelembe véve sávos és földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül egységes bérrendszert alkalmaz, kivételt a nagy forgalmú kiemelt boltok jelentenek.

Magyarországi piacra lépése óta a vállalat kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a kiskereskedelmi szektoron belül kiemelkedő bért fizessen, olyan bért, amely más iparágakkal szemben is versenyképes, vagy akár magasabb. A vállalat 2020. január 1-jétől tovább emeli béreit – írták.

Heti 40 órás foglalkoztatás esetén 24 hónapos munkaviszony után bruttó 362 900 forintra, kiemelt üzletekben bruttó 406 500 forintra nő a fizetés. Egy 10 éve az ALDI-nál dolgozó bolti eladó bére a 11. évtől legalább 406 500 forintra, kiemelt bolt esetében 449 500 forintra emelkedik. Az elmúlt öt évben az ALDI 76 500 forinttal emelte a heti 40 órában dolgozó bolti és a raktári dolgozók kezdő bruttó bérét – tették hozzá.

A boltvezetők kezdő bére heti 40 órás munkaviszony esetén bruttó 580 200 forintra, kiemelt boltokban 667 200 forintra nő jövő évtől. Két év ALDI-nál eltöltött munkaviszony után a bér 720 400 forintra, kiemelt bolt esetében bruttó 828 500 forintra emelkedik – ez 24 százalékos emelés a kezdő bérhez képest mindkét esetben. Tíz év munkaviszony után 814 400 forint, a kiemelt üzletek esetében 940 200 forint a bruttó fizetés. A boltvezetők kezdő bére 132 400 forinttal lett magasabb az elmúlt öt év során – közölte a vállalat.

Az ALDI Magyarországon országszerte 143 üzlettel van jelen és több mint 3600 főt foglalkoztat.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 13.

A munkáltatók 37 százaléka tervez létszámbővítést a harmadik negyedévben a Manpower feljegyzése szerint

A magyarországi munkáltatók 37 százaléka tervezi bővíteni munkaerőkeretét a harmadik negyedévben, az előző negyedévben mért 31 százalék után, a leépítést tervező cégek aránya ugyanebben az időszakban 23 százalékra emelkedett 22 százalékról – derül ki a Manpower Magyarország csütörtökön közzétett negyedéves munkaerőpiaci előrejelzéséből.