A magyarországi cégek 62 százaléka tervez idén béremelést egy felmérés szerint


Idén a magyarországi cégek csaknem 62 százaléka tervez fizetésemelést, a legtöbben 5-10 százalék közöttit – közölte a Hays Hungary munkaerő-toborzó iroda felmérésének megállapításait csütörtökön.

A közlemény szerint egy év alatt 44-ről közel 62 százalékra ugrott a szokásos, éves béremelést tervező vállalatok aránya. A tavalyi, többségében 10-15 százalékos emelési szándékkal szemben az idén tízből négy megkérdezett munkáltató 5-10 százalék közötti emeléssel kalkulál. Magasabb, 15-20 százalékos emelést a vállalatok 5 százaléka tervez, egy éve ezek aránya 17 százalék volt.

Ehhez képest a munkavállalók nagyobb várakozásokkal tekintenek az idei év elé. A legtöbben (30 százalék) 5-10 százalék közötti emelésre számítanak, míg 19 százalékuk 10-15 százalékot, 9 százalékuk 15-20 százalékot remél.

Hozzátették, hogy a dolgozói elégedettségben a béren kívüli juttatások is lényegesek, amelyek között egy évvel ezelőtt még a cafeteria, idén viszont már a rugalmas munkavégzés vezette a rangsort. Ez utóbbi a munkavállalók szemében olyan szintű elvárás, hogy a megléte már a toborzáskor komoly versenyelőnyt jelent – ezért azok a munkáltatók, amelyek megtehetik, általában lehetőséget is adnak erre, ami a felmérésben részt vevő vállalkozások 62 százalékára igaz.

Közölték, 2024-ben is komoly kihívás megtalálni a megfelelő jelölteket a munkaerőpiacon, ugyanis a megkérdezett munkáltatók csaknem fele szerint kevés képzett jelölt közül válogathatnak, ráadásul irreálisak a fizetési igények.

Katona Tibor a közleményben arra is kitért, hogy bár az előző évi felméréshez képest kicsit optimistábbak a munkáltatók, a következő 1-2 év makrogazdasági változásainak tekintetében a többség még mindig inkább borúlátó. A hosszabb távú, 2-5 éves gazdasági jövőképet viszont inkább a derűlátás jellemzi. A munkáltatói oldal 2024-ben a folyamat optimalizálásra, az üzletfejlesztésre és a munkaerő megtartására helyezi a legnagyobb hangsúlyt.

A Salary Guide, a Hays Hungary éves rendszerességű, a munkaerőpiac helyzetét és elsősorban a béreket vizsgáló felmérésébe több mint 2600 munkáltatót és munkavállalót vontak be, és 14 különböző iparág toborzási trendjeit vizsgálták.

Magyarországon 2007-ben nyitott irodát a Hays Group, amely a legnagyobb, tőzsdén jegyzett, munkaerő-toborzással és kiválasztással foglalkozó vállalatcsoport az Egyesült Királyságban. A Hays 33 ország 253 irodájában csaknem 13 ezer munkatársat foglalkoztat.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.