A női vezetők, mint gazdaságunk fontos sikertényezői


Egy szervezetben a női vezetők arányának 10%-os növekedése akár 7%-os innovációs teljesítménynövekedést eredményezhet – derül ki a WILL Foundation által készített kutatásból. A legfelsőbb vezetői szinteken lévő nők pedig akár 27%-kal javíthatják a vállalatok pénzügyi teljesítményét, hozzájárulva ezzel a vállalatok sikeréhez. A női vezetők és nők munkahelyi arányos képviseletét vizsgálták a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által támogatott kutatásban.

A kutatási eredményeket a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) támogatásával a WILL Foundation által készített „A női vezetők szerepe a vállalatok sikerében” című online kiadvány mutatja be. Az anyagból kiderül az is, hogy a nők kiegyensúlyozott részvétele a vezetőségben felelősségteljesebb kockázatvállalást, illetve magasabb CSR- és ESG-szabványokat hoznak magukkal. A női középvezetők által leggyakrabban említett kihívások közé tartozik a szerepkonfliktusok feloldása és a férfias környezetben való érvényesülés nehézsége. A kiadvány egy másik, vállalati felső- és középvezetők körében végzett kutatás eredményeit is összefoglaló publikációval együtt elérhető a fővárosi kamara és a WILL Foundation honlapjain.

A kutatási eredményeket bemutató szakmai konferencia házigazdájaként Csókay Ákos, a BKIK főtitkára hangsúlyozta, hogy a budapesti kamara elkötelezett minden olyan vállalati gyakorlat támogatása mellett, amely a hazai versenyképességet és gazdasági növekedést ösztönözheti. „Hazánkban a felsőbb vezetői pozíciók egyötödét, az első számú vezetői státuszoknak pedig mindössze 6 százalékát töltik be nők, így ezen a téren még jelentős fejlődésre van szükség. A BKIK – amelynek munkaszervezetében csaknem 50 százalék a női vezetők aránya és közel 3.000 önkéntes tagvállalatunk egyharmadánál vesznek részt hölgyek a vezetésben – ezért büszkén és örömmel áll a WILL Foundation kezdeményezése mellé, hogy közösen hívjuk fel a figyelmet a női vezetők versenyképességet erősítő szerepére” – mondta.

Szuromi-Kovács Ágnes, a WILL Foundation kuratóriumi elnöke elmondta, hogy a nemrég alapított, női vezetők támogatását célzó alapítvány a bemutatott kutatási eredmények ismertetésével is szeretne hozzájárulni a női vezetőkkel kapcsolatos hazai párbeszéd élénkítéséhez, és az őket támogató közeg megerősítéséhez. Az anyag első fele áttekintést ad a nemzetközi és hazai, női vezetőket érintő kutatási eredményekről, bemutatja különböző területi és szektorális szempontok szerinti arányokat, kitér az őket hátráltató és segítő tényezőkre, továbbá összefoglalja a lehetséges támogató intézkedéseket. A kiadvány második fele a felsővezetők tapasztalatait mutatja be a velük készült mélyinterjúk alapján, majd egy online kutatás eredményeit elemzi, amely során középvezető nők számoltak be eddigi karrierútjukról, vezetői ambícióikról, és a terveiket befolyásoló külső és belső tényezőkről.

Kapcsolat: Varga Péter: +36 30 201 5889, e-mail: sajto@bkik.hu.

A női vezetők szerepe a vállalatok sikerében című online kiadvány mindkét szervezet oldalán ingyenesen elérhető: BKIK: A női vezetők szerepe a vállalatok sikerében (bkik.hu), WILL Foundation: www.willfoundation.eu/kiadvany.

Forrás: BKIK sajtóanyaga


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.