Mit tegyen a munkáltató, ha a dolgozó koronavírusos lett? Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Lehetőség van arra, hogy más dolgozót vagy dolgozókat is kivonjanak a munkavégzésből – derül ki az InfoRádió interjújából.

Ha koronavírusos egy munkavállaló, akkor alapvetően a Nemzeti Népegészségügyi Központ július óta hatályos irányelveit kell figyelembe venni – mondta az InfoRádióban Spányik Gábor, a Doktor24 Egészségközpont orvosigazgatója.

Érdemes lehet a cégeknek saját munkahelyi protokollt kidolgozni a potenciális fertőzésekkel kapcsolatos eljárásrendre, így javasolt lehet saját kontaktkutatást is elvégezni. Alapvetően, ha felmerül a koronavírus gyanúja, akkor a munkavállaló maradjon otthon és vegye fel a kapcsolatot a háziorvosávalm majd köhet a kontaktkutatás, amelyet a népegészségügy rendel el és folytat le.

Ennek során fontos az érintett munkavállalóval egy légtérben 15 percnél tovább tartózkodó többi dolgozó felderítése, és a tesztek elvégzése, de még fontosabb lehet a megelőzés. A munkaterület legyen jól szellőző, a dolgozók legyenek egymástól egy méter távolságra, és mindenki viseljen maszkot.

(Adó Online)


Kapcsolódó cikkek