Szamuráj a főkönyvelő székében


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A japán gondolkodásmód adaptálása a megoldás, ha a cég a veszteségeit szeretné csökkenteni? Könnyen meglehet! Lean filozófia, Kaizen költségszámítás – ismerkedjünk meg ezekkel!

Veszteségcsökkentés, ahogy Japánban gondolják…

 A műszaki és a gazdasági szakemberek viszonylag ritkán értenek egyet egymással, de ez most egy ilyen eset: a költségek mindenáron való csökkentése – és ezzel adott esetben a minőség szinte tudatos rombolása – csak ideig-óráig enyhítheti a cég pénzügyi problémáit, de rövid időn belül is inkább fokozza azokat.

 Ez fordítva is igaz: az árak minőségnövekedést nem tükröző, pusztán a költségek fedezetét célzó emelése is elriasztja a vevőket.

 Ezért, ha a vállalkozás nincs abban a szerencsés helyzetben, hogy kirukkolhat valami, a piacot felrázó újdonsággal, akkor kénytelen áraival is beállni a sorba, és versenytársait figyelni.Ennek a „nem szeretem” versenynek a győztese az a cég lesz, amely képes adott ár mellett minél magasabb árrést úgy elérni, hogy a minőség ne essék áldozatául ennek a törekvésnek.

Biztosan minden gazdasági szakember egyetért abban, hogy a vállalkozásoknak a nyereségességük és likviditásuk megőrzése érdekében a költségeiket (kiadásokat) hozzá kell igazítaniuk az árbevételük szintjéhez.

Ennek érdekében világszerte egyre több vállalkozás alkalmazza a Lean menedzsment módszert, amelynek – s…


Tisztelt Látogatónk! Ez a tartalom vagy funkció csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával.
A tartalom azonnali eléréséhez kérjük, válasszon előfizetést a Wolters Kluwer Hungary Kft. webáruházában.


Kapcsolódó cikkek

2019. szeptember 11.

A vásárlói élmény számvitele

Deresedő hajú marketingesek párás szemmel gondolnak vissza azokra az időkre, amikor még elég volt csak a terméket, annak előnyeit bemutatni, és a vásárlók vitték a cuccot, mint a cukrot.

Manapság az öntudatos és az állandó reklámzajban kissé kifáradt fogyasztó már nem terméket – és már nem is csak MEGOLDÁST – keres, hanem ÉLMÉNYT.

Ennek következménye az – az okos divatcégek még okosabb vezetőinek fejében megszületett – felismerés, hogy sikeresebben értékesíthetnek online, ha a termékeket nem egy személytelen, póker arcú babán, hanem egy hölgyön mutatják be – sőt, nem is egy, hanem mindjárt több hölgyön. A vásárló így kiválaszthatja a modellek közül azt, akinek alakja leginkább hasonlít az övére, így szinte magára szabva láthatja a ruhákat.

Egy, női táskákat forgalmazó kereskedő ehhez képest is szintet lépett: rájött, hogy nem elég kívülről megmutatni a táskát: be kell menni a belsejébe, hogy milyen a szerkezete, milyen zsebei vannak, stb. Ez ugyanis a nők számára legalább olyan fontos szempont, mint mondjuk a táska színe.

Az már csak hab a tortán, hogy ez a módszer szolgáltatások esetében is kiválóan működik. Ékes példája ennek a Louvre: a múzeumot lényegében bejár…

2019. április 4.

Külső szakértők vezetik sikerre a családi vállalkozásokat

Az utóbbi két évben mintegy 9,9 százalékkal növekedett az 500 legnagyobb családi vállalat összbevétele, míg a Fortune 500-as listán szereplő cégek eredménye ebben az időszakban gyakorlatilag stagnált (0.06%). A rangsorolt vállalatok átlagos bevétele mintegy 15 milliárd dollár, közel másfél milliárddal több, mint egy évvel korábban. Az indexet az amerikai Walton család tulajdonában lévő, közel 500 milliárd dollár bevételű Wal-Mart vezeti, amit a német Porsche család Volkswagen vállalata követ több mint 280 milliárd dollárral. A listán jegyzett vállalkozások közel fele (46%-a) Európából, mintegy harmada (30%) pedig Észak-Amerikából került ki. Az ötszázak élmezőnyében számos idehaza is jól ismert márka található, ilyen többek között a Ford, a BMW, az ALDI, a DELL, az LG, vagy az IKEA.

Az elemzés szerint egyre nagyobb arányban vonnak be kívülről érkező szakembereket a családi vállalkozások irányításába. A listára újonnan bekerült szervezetek igazgatóságának több mint háromnegyede (78%) már nem a családtagok közül kerül ki.

„A felmérés is bizonyítja, hogy a családi vállalkozások igazán sikeresek lehetnek, és bizonyos piaci szituációkban akár előnyt i…