A vásárlói élmény számvitele
Deresedő hajú marketingesek párás szemmel gondolnak vissza azokra az időkre, amikor még elég volt csak a terméket, annak előnyeit bemutatni, és a vásárlók vitték a cuccot, mint a cukrot.
Manapság az öntudatos és az állandó reklámzajban kissé kifáradt fogyasztó már nem terméket – és már nem is csak MEGOLDÁST – keres, hanem ÉLMÉNYT.
Ennek következménye az – az okos divatcégek még okosabb vezetőinek fejében megszületett – felismerés, hogy sikeresebben értékesíthetnek online, ha a termékeket nem egy személytelen, póker arcú babán, hanem egy hölgyön mutatják be – sőt, nem is egy, hanem mindjárt több hölgyön. A vásárló így kiválaszthatja a modellek közül azt, akinek alakja leginkább hasonlít az övére, így szinte magára szabva láthatja a ruhákat.
Egy, női táskákat forgalmazó kereskedő ehhez képest is szintet lépett: rájött, hogy nem elég kívülről megmutatni a táskát: be kell menni a belsejébe, hogy milyen a szerkezete, milyen zsebei vannak, stb. Ez ugyanis a nők számára legalább olyan fontos szempont, mint mondjuk a táska színe.
Az már csak hab a tortán, hogy ez a módszer szolgáltatások esetében is kiválóan működik. Ékes példája ennek a Louvre: a múzeumot lényegében bejár…