MKFE: ellehetetlenül a nemzetközi fuvarozás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A kiküldetési irányelvvel van gondja a vállalkozói érdekképviseletnek, moratóriumot kérnének a bizottságtól.


Az Európai Bizottság kiküldetési irányelvében a fuvarozásra is olyan minimálbér kötelezettséget, adminisztrációs terheket írnak elő, amely ellehetetlenítené a visegrádi országok nemzetközi közút fuvarozóinak munkáját Nyugat-Európában – mondta Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára hétfőn az M1 aktuális csatornán.

Példaként említette, hogy olyan bejelentési kötelezettségeket kellene teljesíteniük, ami már a fuvarozók indulását is megnehezítené. Betarthatatlannak nevezte a főtitkár, hogy gépkocsivezetőnek a munkabér-igazolást is magánál kellene tartania, hogy azt az ellenőrzéskor megmutathassa.

Somogyi Gábor kifejtette: az Európai Unióban tudott, hogy köszönőviszony sincs a nyugat-európai és a visegrádi országok minimálbérei között, ezért szerinte gazdasági ellehetetlenítéshez vezetne az intézkedés bevezetése.

Az MKFE főtitkára kitért arra, hogy a visegrádi négyek fuvarozói egyeztettek a témában, és reményeik szerint sikerült olyan moratóriumot kérniük a bizottságtól, amellyel a májusi közlekedési csomagot ki lehet egészíteni.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

MNB: erősödhet a kereskedelmi ingatlanpiac aktivitása

Miután 2023-ban az irodapiaci és ipari-logisztikai kihasználatlansági ráták visszafogott kereslet és érdemi új átadások mellett tovább emelkedtek, 2024-ben a gazdasági növekedésen keresztül erősödhet a kereskedelmi ingatlanpiac aktivitása – állapította meg a jegybank szakértője a Magyar Nemzeti Bank (MNB) csütörtöki online sajtótájékoztatóján.