Varga: kisebb adóék és kevesebb közmunkás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Varga Mihály a visegrádi négyek átlagának szintje alá vinné az adóéket 2022-ig.


Az elmúlt időszakban 50 ezerrel csökkent a közfoglalkoztatottak száma, de még mindig 150-160 ezren dolgoznak ebben a programban, a létszámukat azonban tovább kívánja csökkenteni a felálló új kormány – mondta Varga Mihály kijelölt pénzügyminiszter a Zsigmond Király Egyetem Versenyképesség 2018 című konferenciáján

A miniszter kitért arra is, hogy a versenyszférában dolgozók 70 százalékát a kis- és középvállalkozások foglalkoztatják, fontos azonban, hogy a kkv-k termelékenysége nőjön, ezt a kormány különböző programokkal kívánja segíteni.

Varga Mihály kiemelte: egy ország versenyképessége az adórendszeren is múlik, ebben is komoly verseny van az országok között, a magyar kormány jelentősen csökkentette az adóterheket az elmúlt időszakban. El kell érni, hogy tovább csökkenjenek az adók, de a közterheket maradéktalanul szedjék be. Meg kell valósítani, hogy a magyarországi adóék, azaz köznyelven a bruttó fizetés és nettó jövedelem közötti közterhek szintje 2022-ig a V4 államok átlagos szintje alá essen vissza – jelezte a kijelölt pénzügyminiszter.

Elmondta: ebbe az irányba mutat az a hatéves bérmegállapodás is, amelyet 2016 őszén kötött a kormány a munkaadók és a munkavállalók érdekképviseletivel. 

[htmlbox art_tukor]

Varga Mihály szerint a versenyképesség növelése érdekében fontos, hogy a digitalizáció egyre nagyobb teret nyerjen a gazdaságban. A készpénzforgalom jelentősen nőtt az elmúlt időszakban, el kell érni, hogy a „sárga csekkek tűnjenek el a pénzforgalomból”.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 17.

Szponzori támogatások a sportban – társasági adó szemmel

2024 nyarán több olyan rangos sportesemény is megrendezésre kerül, amely nemcsak a sportközvetítések nézőit hozza lázba, hanem az esetleges támogatók, szponzorok számára is érdeklődésre tarthat számot. A jelentős marketingérték, amelyet ezek a rendezvények magukban hordoznak, azzal jár, hogy a gazdasági élet szereplői előszeretettel támogatják az adott sportág keretein belül működő sportszervezeteket, illetve sportköztestületet. Mindez természetesen adóvonzattal is jár – ennek kérdéskörét járjuk körül a társasági adó tekintetében.