A Civita Group részvényeivel bővült a BÉT kínálata


A Civita Group élelmiszeripari társaság standard kategóriás részvényeivel bővült a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) kínálata – közölte a BÉT pénteken.

A tőzsdén 12,029 millió darab, egyenként 100 forint névértékű részvénnyel van jelen a cég, amely az elsődleges nyilvános kibocsátást 453 millió forint tőkebevonással zárhatta – írták. A BÉT azért is üdvözli a kukoricafeldolgozással foglalkozó Civita Group belépését, mert belföldön jelentősnek számító ágazatot képvisel, és azzal, hogy nyilvános tőkeemelés keretében jelentek meg a piacon, bemutatták a tőkepiaci forrásbevonás előnyeit. Hozzátették, hogy a cég a gyorsabb növekedést vár a részvénypiaci tevékenységtől, amelynek előzményeként az ismertségük is nőtt.

Korábbi közleménye szerint a  Civita Group a Debrecen melletti Monostropályiban Közép-Európa egyik legnagyobb kukoricamalmát működteti, és kizárólag magyar gazdáktól vásárolt, GM-mentes kukoricát dolgoz fel, amelyből egyebek közt malomipari termékeket, kukoricatésztát és kukoricaolajat állít elő. Honlapjukon az ország vezető kukoricatermék-gyártójaként mutatkoznak be, saját márkanéven készülő termékeik mellett a söripar, az élelmiszeripar és a takarmánygyártás beszállítójaként is ismertek. A késztermékek csaknem felét Nyugat-Európában értékesítik, számos országban ugyanis hiánycikk a GMO-mentes kukoricából készült élelmiszer – tették hozzá.

A BÉT honlapján közzétett pénzügyi adatok szerint a tavalyi árbevételük meghaladta az 5 milliárd forintot, a 2021-ben a 3 milliárd forintot. Adózott eredményük 2022-ben majdnem 295 millió forintra nőtt az előző évi 139 millió forintról. A Civita Group belépésével BÉT standard kategóriája 21 kibocsátót számlál.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 21.

A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat

Az influenszereket követő fogyasztók és a tiszta piaci verseny elősegítése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte a hatóság kedden.

2024. május 21.

Az üres iroda fenntartása a legdrágább

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.