A Civita Group részvényeivel bővült a BÉT kínálata


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Civita Group élelmiszeripari társaság standard kategóriás részvényeivel bővült a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) kínálata – közölte a BÉT pénteken.

A tőzsdén 12,029 millió darab, egyenként 100 forint névértékű részvénnyel van jelen a cég, amely az elsődleges nyilvános kibocsátást 453 millió forint tőkebevonással zárhatta – írták. A BÉT azért is üdvözli a kukoricafeldolgozással foglalkozó Civita Group belépését, mert belföldön jelentősnek számító ágazatot képvisel, és azzal, hogy nyilvános tőkeemelés keretében jelentek meg a piacon, bemutatták a tőkepiaci forrásbevonás előnyeit. Hozzátették, hogy a cég a gyorsabb növekedést vár a részvénypiaci tevékenységtől, amelynek előzményeként az ismertségük is nőtt.

Korábbi közleménye szerint a  Civita Group a Debrecen melletti Monostropályiban Közép-Európa egyik legnagyobb kukoricamalmát működteti, és kizárólag magyar gazdáktól vásárolt, GM-mentes kukoricát dolgoz fel, amelyből egyebek közt malomipari termékeket, kukoricatésztát és kukoricaolajat állít elő. Honlapjukon az ország vezető kukoricatermék-gyártójaként mutatkoznak be, saját márkanéven készülő termékeik mellett a söripar, az élelmiszeripar és a takarmánygyártás beszállítójaként is ismertek. A késztermékek csaknem felét Nyugat-Európában értékesítik, számos országban ugyanis hiánycikk a GMO-mentes kukoricából készült élelmiszer – tették hozzá.

A BÉT honlapján közzétett pénzügyi adatok szerint a tavalyi árbevételük meghaladta az 5 milliárd forintot, a 2021-ben a 3 milliárd forintot. Adózott eredményük 2022-ben majdnem 295 millió forintra nőtt az előző évi 139 millió forintról. A Civita Group belépésével BÉT standard kategóriája 21 kibocsátót számlál.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. december 12.

EY: Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók

A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat – derül ki az EY legfrissebb, 13 000 fogyasztó részvételével készült nemzetközi kutatásából. Az akciókra tudatosan vadászók aránya a 27 év alattiak (76%) és a gyermekesek (79%) körében a legmagasabb. A kedvezmények mértéke olyan fontossá vált, hogy a válaszadók jellemzően több ajánlatot is összehasonlítanak a döntés előtt.

2024. december 12.

Növelheti a profitot a fenntarthatósági elvek követése

Az ESG (környezeti, társadalmi és vállalatirányítási) szempontok alapján működő cégek 63 százaléka számára járt pozitív hatással a fenntarthatósági elvek követése – derült ki a Moore Global 4 000 középvállalatot célzó globális kutatásából. A közeljövőben életbe lépő, egyebek között a cégek teljes ellátási láncaira kiterjedő fenntarthatósági auditokat is magukban foglaló további szabályozások kapcsán azonban számos potenciális nehézséget is beazonosítottak a felmérésben részt vevő cégvezetők.