A GVH a fogyasztókat és a vállalkozásokat is támogatja a karácsonyi időszakban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mind a fogyasztókat, mind a vállalkozásokat aktívan támogatja a karácsonyi időszakban a panaszok, jogviták elkerülése érdekében, emellett továbbra is fellép, ha a versenyt érintő jogsértést tapasztal – közölte a GVH pénteken.

A közlemény szerint az ilyenkor elérhető árkedvezmények sok embert érintenek. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy a fogyasztók tisztességes módon hirdetett termékek közül, tájékozottan válogathassanak.

A GVH ezért animáció-sorozattal mutatta be közösségi oldalán a fogyasztók számára a lényeges tudnivalókat, valamint oktatóvideóban segítette a kereskedőket az akciótartásra vonatkozó jogszabályi előírások megértésében és betartásában.

A jogszerű kereskedés és a fogyasztói tudatosság támogatása mellett a GVH változatlanul figyeli a piaci jelzéseket is. Az elmúlt néhány év során a magyar versenyhatóság több népszerű webáruház akciótartási gyakorlatát is jogsértőnek találta, összességében milliárdos nagyságrendű bírságokat kiszabva rájuk. A kereskedői gyakorlatokkal összefüggésben továbbra is bárki élhet jelzéssel a GVH felé azokban az ügyekben, amelyek érdemben érinthetik a piaci versenyt. A fogyasztók a hivatal honlapján találhatnak részletes információt arról, mikor érdemes hozzájuk fordulniuk – olvasható a GVH közleményében.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. december 12.

EY: Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók

A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat – derül ki az EY legfrissebb, 13 000 fogyasztó részvételével készült nemzetközi kutatásából. Az akciókra tudatosan vadászók aránya a 27 év alattiak (76%) és a gyermekesek (79%) körében a legmagasabb. A kedvezmények mértéke olyan fontossá vált, hogy a válaszadók jellemzően több ajánlatot is összehasonlítanak a döntés előtt.

2024. december 12.

Növelheti a profitot a fenntarthatósági elvek követése

Az ESG (környezeti, társadalmi és vállalatirányítási) szempontok alapján működő cégek 63 százaléka számára járt pozitív hatással a fenntarthatósági elvek követése – derült ki a Moore Global 4 000 középvállalatot célzó globális kutatásából. A közeljövőben életbe lépő, egyebek között a cégek teljes ellátási láncaira kiterjedő fenntarthatósági auditokat is magukban foglaló további szabályozások kapcsán azonban számos potenciális nehézséget is beazonosítottak a felmérésben részt vevő cégvezetők.