A GVH folytatja konzultáció-sorozatát az élelmiszer-infláció hátterének feltárásához


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tavaly megkezdett konzultáció-sorozatának keretében az Agrárközgazdasági Intézet szakembereivel egyeztetett az élelmiszer-infláció gazdasági hátteréről – közölte a nemzeti versenyhatóság kedden.

A közleményben felidézték: a versenyhivatal tavaly november végén kezdett konzultáció-sorozatba, hogy tájékozódhasson az inflációval leginkább érintett piacok folyamatairól.
A nemzeti versenyhatóság kiemelten kezeli az élelmiszer-infláció ügyét, mivel a társadalom egészét érinti – hangsúlyozta a GVH. A tájékoztatás szerint a versenyhivatal külön elemzői csoportot hozott létre az áremelkedés versenyjogot érintő okainak feltárása, illetve a piaci problémák vagy torzulások kezelése érdekében. A GVH egyúttal megkezdte az élelmiszer-inflációs környezet nemzetközi monitorozását, illetve az uniós országok versenyhatósági gyakorlatának feldolgozását.

A versenyhatóság emellett már vizsgálja az élelmiszer-kiskereskedelmi szektort, valamint piaci jelzéseket értékel annak ellenőrzésére, hogy közrejátszhat-e versenyjogsértés vagy versenytorzulás az élelmiszerárak kiugró emelkedésében. Ennek feltárása érdekében a tej- és tejtermékek piacán indította el az első gyorsított ágazati vizsgálatot a GVH, vizsgálva az értéklánc minden szereplőjét.

A versenyhivatal a megkezdett hatósági eljárások mellett a konzultáció-sorozat keretében tovább folytatja a hazai piaci viszonyok feltérképezését is, ismételten felhívva az áremelkedésekkel érintett piaci szereplők, illetve az őket képviselő szövetségek figyelmét az egyeztetés lehetőségére – áll a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,