A korábban becsültnél nagyobb lesz a légitársaságok kára Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A korábban becsültnél nagyobb összeggel, mintegy 314 milliárd dollárral csökken a légitársaságok árbevétele idén a tavalyihoz képest a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) előrejelzése szerint.

Brian Pierce, a montreali székhelyű szervezet vezető közgazdásza kedden egy újságíróknak tartott videokonferencián azt mondta, korábban az elemzők 1 százalék körülire tették a koronavírus-járvány miatti visszaesést a globális GDP-ben, mostanra viszont a legtöbben 4-5 százalék körüli visszaeséssel számolnak.

Ennek a légiközlekedésre is sokkal negatívabb hatása lesz az előzetesen vártnál, az IATA ezért módosította korábbi kilátásait: a márciusban közölt 252 milliárd dollár helyett, 314 milliárd dolláros árbevételcsökkenéssel számolnak, ez a tavalyi teljes légitársasági árbevétel 55 százaléka.

Brian Pierce beszélt arról is, hogy emellett globális szinten 48 százalékkal csökken majd az értékesített utaskilométerben mért teljesítmény. Európában 85 milliárd dolláros árbevételcsökkenést prognosztizál és azt, hogy a teljesítményszint 55 százalékkal esik vissza a háromszáz légitársaságot összefogó kereskedelmi szervezet.

Alexandre de Juniac elnök-vezérigazgató azt hangsúlyozta, hogy a légitársaságoknak vissza kell nyernie az utasok bizalmát, és ezért összehangoltan kell dolgozniuk a kormányokkal.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 19.

Az idén sem fizet osztalékot a Rába

A Rába Járműipari Holding Nyrt. csütörtöki közgyűlése, az igazgatóság javaslatának megfelelően úgy határozott, hogy a járműgyártó vállalat idén sem fizet osztalékot – közölte a győri székhelyű cég a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.

2024. április 19.

Tudjuk, hogy kritikus a jelszavak cseréje, de mégsem tesszük meg

Egy friss felmérés szerint bár a lakosság háromnegyede gondolja úgy, hogy meg kell változtatni bizonyos időközönként az online felületeken használt jelszavakat, egyharmaduk nem teszi ezt meg. Sőt, az internetes vásárlók ötöde minden felületen ugyanazt a belépési azonosítót használja. A biztonságos internethasználathoz azonban elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk az ilyen alapvető adatvédelmi beállításokkal. Éppen ezért az OTP Mobil egy edukatív, online információs kampányt indított, melyben gyakorlati, egyszerűen alkalmazható tanácsokkal, tippekkel látja el az internetezőket.