A Magyar Suzuki 23 százalékkal növelte árbevételét 2019-ben


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. tavaly 23 százalékkal növelte a belföldi értékesítésből származó nettó árbevételét, az exportértékesítésből eredő nettó árbevétel is 23,5 százalékkal emelkedett – ismertette a vállalat HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős operatív igazgatója szerdán a társaság 2019-es eredményeit ismertető internetes sajtótájékoztatón.

Fejesné Gyurján Ildikó elmondta, a társaság csaknem 2,41 milliárd euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt.

A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat tavaly 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére.

Krisztián Róbert, kereskedelemért és értékesítésért felelős operatív igazgató elmondta a társaság tavaly 2,2 százalékponttal növelte magyarországi piaci részesedését. A márka az utóbbi négy évben folyamatosan vezeti a hazai újautó eladásokat, 2019-ben a hazai piacon 16,32 százalékos volt a Magyar Suzuki részesedése, 25766 új Suzukit helyeztek forgalomba az országban.

Az igazgató tájékoztatása szerint világszerte összesen 185 002 Esztergomban gyártott személygépkocsit adtak el tavaly, közülük 133 515 Vitara és 51 487 SX4 S-CROSS modell volt. A tavalyi gyártás 88 százaléka – 168 774 jármű – exportra készült.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek