A magyar vállalkozások negyede késve jut a pénzéhez egy kutatás szerint


A magyar vállalkozók több mint fele átélte már azt a kellemetlen érzést, hogy késve jut a pénzéhez, és a számla lejárta után sem érkezik SMS a banki utalásról. Közel negyedük számára (24%) gyakori élmény az, hogy tartoznak nekik. A Számlázz.hu az Opinióval együttműködve készíttetett reprezentatív online felmérést a hazai vállalkozók pénzügyi helyzetéről, mindennapi nehézségeikről.

A vállalkozások negyede gyakran hiába vár a pénzére

A kutatás eredményei szerint a vállalkozók többségével (53%) már megesett, hogy partnere nem fizetett teljesítési határidőn belül. Több mint a negyedük (29%) esetében ez csak néha fordul elő, 16% viszont úgy nyilatkozott, hogy gyakran tartoznak neki. Nyolc százalék egyenesen mindennaposnak nevezte a jelenséget. Összesítve tehát 24% számára mindennapos, vagy legalábbis gyakori helyzet az, hogy nyugtalanul vár. A Számlázz.hu új digitális követeléskezelés szolgáltatást vezetett be, hogy ezzel is segítse a vállalkozások gördülékeny működését.

A lejárt számlák összértéke a vállalkozók fele (53%) esetében viszonylag kis összértékű: bruttó 100 ezer forint alatt marad. Harminc százalékuk 1 millió forint alatti összegre vár hiába. Egy és ötmillió forint közötti összeg beérkezését 7 százalék várja. Két százalék azért izgul, hogy az 500 millió forint feletti tartozást törlessze a partnere.

„A Számlázz.hu-nál azért dolgozunk, hogy időt és pénzt spóroljunk a vállalkozóknak. Vezető fintech cégként több mint 700 ezer vállalkozás az ügyfelünk, és szeretjük tudni, érteni, hogy milyen kihívásokkal szembesülnek nap, mint nap” – mondta el Ángyán Balázs, a Számlázz.hu ügyvezetője. „Egyértelmű, hogy a késedelmes fizetés a vállalkozások komoly hányadát állítja nehézségek elé. Kifejlesztettünk egy új szolgáltatást, a digitális követeléskezelést, amely több lépcsőben, jogi segítséget is nyújtva kezdeményezi a lejárt követelések kifizetését.”

A többség azonnal reklamál

A vállalkozók 66%-a a számla lejárta után azonnal, vagy pár napon belül reklamál, hogy nem érkezett meg a pénze. Huszonegy százalékuk csak néhány héttel később jelzi a hiányosságot, 8% viszont egyáltalán nem szól a tartozó félnek. Úgy tűnik, hogy a fiatalok jóval kevésbé gátlásosak, mint idősebb társaik: a tizenéves vállalkozók 52%-a, a huszonévesek 28%-a szól rögtön a lejárat után. Ezzel szemben a harmincasoknak csak a 19%-a reagál ilyen gyorsan.

A felmérés arra is kíváncsi volt, hogy milyen határidőt adnak a hazai vállalkozók a partnerüknek a teljesítésre. A legtöbben (44%) nyolc napon belül kérik a számlájuk ellenértékét, a válaszadók negyede 15 napot ad meg, 20% pedig egy hónapot vár általában a pénzére. Előfordulnak azért hosszabb lejáratú számlák és megállapodások is: 5-5% 60, illetve 90 napos fizetési határidővel számol.

Rengeteg időt visz el a pénzügyi adminisztráció

A felmérés során arra is rákérdeztek, hogy a pénzügyi adminisztráció mennyi időt vesz el magyar vállalkozók életéből. A válasz lerövidítve az, hogy sokat. Huszonkét százalék naponta több órát tölt el ezzel a tevékenységgel, 16% pedig havonta több napját is feláldozza erre a célra. Szerencsésebbek azok, akiknek (27%) havonta csak pár órát kell ezzel foglalkozniuk.

Forrás: szamlazz.hu sajtóanyaga


Kapcsolódó cikkek

2024. július 15.

A privátbanki változások a pénzügyi úri szabók digitális utódjait követelik

A hivatali időben elérhető, megszokott termékcsoportokat kínáló privátbankárok helyét az éjjel-nappal, a chaten vagy épp a social media felületein elérhető, eddig elképzelhetetlennek tűnő szakterületeken is kompetenciákat felmutatni tudó tanácsadók veszik át a vagyonkezelési piacon, ám a személyes faktor sem tűnik el, csak éppen teljesen átalakul – így vélekednek a Blochamps Capital kutatásában megkérdezett privátbanki szolgáltatók, akik az ügyfelek megtartása és megszerzése mellett egyre nagyobb kihívásnak tartják a hozzáértő szakemberek megtartását is.

2024. július 15.

Takarító robot: a magyar mérnöknőnek sikerült, ami még senkinek!

Egy innovatív takarító robot nyerte el idén az év ötletéért járó elismerést a Magyar Ipari Célgép Nagydíj átadó ünnepségén. Az immár negyedik alkalommal megrendezett Gépész Szalon június végi díjátadóján a szakma legjobbjai gyűltek össze a Millennium Házában. Összesen nyolc kategóriában tüntették ki az elmúlt év legkiemelkedőbb pályamunkáit és három különdíjat osztott ki a zsűri, köztük volt Csikós Irén, aki egy vegyiüzem poros szállítópályáinak tisztítási problémájára tervezett egy innovatív takarító robotot, és a BBM csapata, akik kiemelkedő ipari célgéppel nyertek, a pályázatot mesterséges intelligencia segítségével szerkesztett zenével adták be.

2024. július 15.

Az AutoWallis kiskereskedelmi értékesítése 17,9 százalékkal nőtt az első félévben

Az AutoWallis csoport kiskereskedelmi üzletága az első félévben 17,9 százalékkal 4924 darabra emelte eladásait, a használtautó-eladások 26 százalékkal 1205 darabra nőttek, a szerviz szolgáltatásoknál a szerviz órák száma 6,1 százalékkal 96 626-ra emelkedett az előző év azonos időszakához képest – közölte a társaság hétfőn.