A magyarok több mint fele használ ár-összehasonlító oldalakat online vásárlás során


A magyarok jelentős része vásárol online, a 18-65 év közöttiek 35 százaléka legalább havonta egyszer, 17 százalék pedig legalább hetente egyszer tesz így. Az eredmények arra is rávilágítottak, hogy a vásárlókra jellemző az alaposság és az árérzékenység: több mint kétötödük nem sajnálja rászánni az időt a termékkel, szolgáltatással kapcsolatos részletes tájékozódásra egy-egy rendelés előtt. A megfelelő informálódás azonban a másik oldalról is fontos, a vásárlási szokások feltérképezése és megértése ugyanis elengedhetetlen a sikeres vállalkozáshoz, webshop üzemeltetéshez.

Az e-kereskedelem és az online piacterek feltörekvése egyre szembetűnőbb1. Az OTP Mobil legfrissebb felmérése szerint2 a 18-65 éves magyarok háromnegyede legalább évente néhány alkalommal vásárol online – legalább hetente egyszer 17 százalék, havonta pedig 35 százalék tesz így. Termékek esetében a divat és a műszaki cikk, míg szolgáltatásoknál a különböző előfizetések, valamint a szállásfoglalás a legnépszerűbb online vásárolt kategória. A műszaki cikkekre átlag felett jellemző, hogy piactereken választják ki őket, míg a szállás egyértelműen az a szolgáltatás, amit legtöbben közvetítő oldalon keresztül foglalnak le.

A digitális kereskedelem felé való elmozdulás, valamint az online piacterek által kínált kényelem és elérhetőség azonban nem jelenti azt, hogy a vásárlók gondolkodás nélkül bármit betesznek a virtuális kosarukba. A kutatásból kiderül, hogy az online vásárlók több mint kétötöde (44 százalék) kifejezetten alapos és rászánja az időt a tájékozódásra egy-egy rendelés előtt. Ez többek között a webáruház saját oldalának, a különböző keresőoldalaknak, valamint az értékeléseknek az átböngészését jelenti. A nők jellemzően inkább 2-3, míg a férfiak akár 4 vagy több forrást is használnak, ami segíti őket abban, hogy biztosan a számukra legmegfelelőbb terméket/szolgáltatást rendeljék meg.

A felmérés eredményei arra is rávilágítottak, hogy a magyarok nem csak alaposak, de árérzékenyek is: a termék vagy szolgáltatás jó ára, illetve a kedvező kiszállítás sokaknál kiemelt szempont a webshop kiválasztásakor. Ezt igazolja az is, hogy a megkérdezettek több mint fele (54-56 százaléka) használ ár-összehasonlító oldalakat. Az alacsonyabb árakkal pedig egy-egy apró ajándék vagy egyedi webshop design, más webshopos nyereményjáték is csak nehezen tud versenyezni.

A fogyasztói magatartás formálódásában a jelenlegi gazdasági helyzet is szerepet játszik, hiszen egyre többen keresik a pénztárcabarát, költséghatékony megoldásokat. Az online piacterek pedig lehetőséget adnak arra, hogy a vásárlók megtalálják a versenyképes árakat és ajánlatokat. Az e-kereskedelem további előnye, hogy kényelmesen, a kanapénk nyugalmából böngészhetünk a termékek és szolgáltatások között és néhány kattintással, egyszerűen megvásárolhatjuk a számunkra leginkább tetszőt.

„Szeretnénk e-kereskedelmi, kereskedelmi partnereinket támogatni, hogy a lehető legjobban tudjanak teljesíteni ebben a kihívásokkal teli időszakban. Ennek érdekében több olyan aktivitással, kampánnyal is készülünk, amelyek a mindennapi üzletmenethez értékes tudást adnak, illetve közvetlenül is hatással lehetnek a tranzakciószám növelésére. Egy ilyen nyereményjátékra épülő kampányt zártunk sikeresen július végén és hamarosan több hasonló aktivitást is indítunk a SimplePay partnerek bevonásával. Emellett az edukációs szerepvállalásunkat is rendkívül fontosnak tartjuk, éppen ezért rendezzük meg október 18-án a SimpleTrends Konferenciát” – nyilatkozta Szabó Gergő, az OTP Mobil marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.

Forrás: OTP Bank

– –

1 https://www.ksh.hu/stadat_files/ikt/hu/ikt0019.html

2 Az OTP Mobil felméréséről: Online kérdőíves felmérés a 18-65 éves magyar lakosság körében. Minta: 1200 fő, nem, kor, iskolai végzettség és régió szerint reprezentatív. Az adatfelvétel ideje: 2023. június 16. – július 3.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 15.

Az ipari termelés és az építőipari termelés volumene is csökkent

2024 márciusában az ipari termelés volumene 10,4, munkanaphatástól megtisztítva 2,8 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól – erősítette meg szerdán kiadott második becslésében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A jelentős eltérést a nyers és munkanaphatástól megtisztított adat között az okozza, hogy ebben a hónapban hárommal kevesebb munkanap volt, mint 2023 márciusában.

2024. május 15.

A nyolcadik legnagyobb bankká nőtte ki magát a Gránit Bank

A Gránit Bank 19 milliárd forintos adózott eredménnyel, konszolidált szinten 21,6 milliárd forintos nyereséggel zárta a tavalyi évet, a mérlegfőösszeg alapján pedig mára Magyarország nyolcadik legnagyobb univerzális bankjává vált – tájékoztatott a pénzintézet

2024. május 15.

A Duna House közzétette az osztalék végleges mértékét

Duna House Holding Zrt. kedden közzétette a 2023. év után fizetett osztalék végleges mértékét, amely szerint egy darab „A” sorozatú törzsrészvényre 125,21 forint bruttó osztalékot fizet az osztalékra jogosult részvényeseknek.