A nehéz időkben új megoldások kellenek


Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli időszak új, költséghatékony megoldásokat kíván: a K&H ezért egy olyan online közösségi platformmal segíti a vállalkozásokat, ahol a naprakész piaci információk mellett akár az üzlethelyiségüket is megoszthatják egymással. Az innovációval csökkenthetőek a rezsiköltségek, illetve az így kibővült termék és szolgáltatás palettával könnyebb az új vásárlók szerzése is.

Nehéz 3 éven vannak túl a hazai vállalkozások, a KSH adatai szerint a kereskedelem és az ipar szenved leginkább a jelenlegi gazdasági helyzetben. A kiskereskedelmi forgalom egy éve csökken, aminek következtében tavaly összesen 4500 kisbolt szűnt meg. Az ipari termelés volumene szeptember óta van csökkenő pályán, és egyelőre nem látni, mikor lehet újra emelkedő a trend. A gazdaság egészét nézve pedig a bruttó hazai termék harmadik negyedéve csökken, és az Európai Bizottság előrejelzése szerint idén mindössze 0,6 százalékos növekedés várható. „Habár a koronavírus-járvány okozta sokk már lecsengett, nem lélegezhettek fel a vállalkozások. Az orosz-ukrán konfliktus, majd az energiaárak és az infláció extrém növekedése már önmagában is komoly nehézséget jelent, ráadásul ezekre egyszerre és gyorsan kell reagálniuk a cégeknek, hogy tovább működhessenek” – hívta fel a figyelmet Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

A cégek nyitottak az új megoldásokra

A K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményei alapján a cégek több mint harmadának okoz nehézséget az infláció (36%) és az energiaköltségek emelkedése (35%). Mivel az előrejelzések szerint a kétszámjegyű infláció idén még velünk marad, ehhez a vállalkozásoknak is alkalmazkodniuk kell. „A nehezebb időszakok a kihívások mellett lehetőséget is jelentenek, gondoljunk csak a pandémia alatt elterjedt home office-ra vagy a digitális megoldások térhódítására. Ezek az új megoldások nagymértékben segíthetik a vállalkozásokat a hatékonyabb működésben és a fejlődésben egyaránt. Ezért is újítottuk meg a K&H: üzletet ide! program térképes alkalmazását, amelyen keresztül a lakosság és a vállalkozások is naprakész információt kaphatnak a megszűnt, ideiglenesen bezárt vagy az adott környékről hiányzó boltokról” – mondta el a szakértő.

A K&H: üzletet ide! oldal térképe közösségi platformként is segíti a cégeket. Itt ugyanis bejelölhetik, ha megosztanák üzlethelyiségüket más vállalkozásokkal, így csökkentve a rezsiköltségeket és bővítve termék- és szolgáltatás kínálatukat. A K&H kkv-k körében végzett kutatása alapján a vállalkozások jelentős része nyitott erre a lehetőségre: minden ötödik cég (20%) költségcsökkentés céljából, minden negyedik vállalkozás (26%) pedig abban az esetben megosztaná üzlethelyiségét vagy irodáját, ha kiegészíti és támogatja egymást a két cég tevékenysége. Az ágazatok közül jól látszik, hogy az ipari cégeknél van erre a legnagyobb hajlandóság, míg méret szerint egyformán nyitottak a cégek egy ilyen megoldásra.

Forrás: K&H sajtóanyaga


Kapcsolódó cikkek

2024. június 25.

Megjelent a NIS2-törvény IT-követelményeket tartalmazó rendelete

Június 24-én hatályossá vált a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény” IT követelményrendszerét tartalmazó kormányrendelete. A NIS2 törvényhez kapcsolódó végrehajtási rendelet megjelenése egyformán jelentős lépés a jogszabállyal érintett cégek, a leendő auditorok és a tanácsadók számára is. A 120 oldalas dokumentum pontosan tartalmazza ugyanis azokat a követelményeket, amelyek alapján az érintett cégek felkészülése/felkészítése már elindítható, valamint a 2025-ben induló hatósági kiberbiztonsági audituk pedig megtervezhetővé válik. A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég szakértői a következőkben segítséget nyújtanak a rendelet értelmezésében.

2024. június 25.

Július 1-től hatályos a kötelező visszaváltási rendszer

2024. július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas, azaz a DRS (Deposit Refund System) hatálya alá tartozó termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül. A 2024. június 30-ig forgalomba hozott termékek –kifutó jelleggel – továbbra is forgalomban maradhatnak, de nem gyűjthetők vissza a DRS rendszerben, hanem csak szelektív hulladékként. A csekély mennyiséget forgalomba hozó gyártók azonban továbbra is mentesülnek a DRS kötelezettségek alól – tájékoztat a Niveus Consulting Group.