A Vertikal Group Nyrt. az eredménytartalékba helyezi 2023-as nyereségét


A Vertikal Group Nyrt. a tavalyi 765 millió forint adózott eredményét az eredménytartalékba helyezné a további növekedés finanszírozására az igazgatóság – tájékoztatott a környezetgazdálkodással foglalkozó társaság szerdán.

Az éves közgyűlésre készült előterjesztés szerint a BÉT Xtend kategóriájában jegyzett társaság 12,330 milliárd forint nettó árbevételt ért el tavaly, amely közel 70 százalékos emelkedés az előző évhez képest, a nettó eredmény 797,055 millió forintról 765,273 millió forintra csökkent a nem auditált adatok szerint.

A közgyűlési előterjesztések között szerepel saját részvények vásárlása; ennek jóváhagyása esetén az igazgatóság 18 hónapos időtávra kapna felhatalmazást a tranzakciókra.

A múlt év mérföldkövei között a februári tőzsdei bevezetést említették, valamint azt hogy a 2024 februárjában indult XTEND-indexben a vállalat a harmadik legnagyobb súllyal rendelkező kibocsátóvá vált. Februárban 94,8 millió darab új részvény kibocsátásával 928 millió forint további forrást vontak be a tőkepiacról.

Júliusban egy közel 2400 négyzetméter területű logisztikai egységet adtak át, és a 2,5 milliárd forint értékű dombóvári beruházás az átadáshoz közeledik – írták.

A tájékoztatás szerint a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel öt régióban, közel 300 településen, közel 1 millió lakos számára lát el feladatokat a társaság a koncesszió 2023 július elseji indulása óta. A Vertikal Group részvényei kedden 9 forinton zártak; az elmúlt egy évben legalacsonyabb áruk 7, a legmagasabb 12 forint volt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.