A személyes adatok fokozottabb védelme miatt rövidesen cserélni kell a vásárlók könyve nyomtatványt, hogy más vásárló ne juthasson hozzá a korábbi bejegyzésekhez kapcsolódó személyes adatokhoz, például névhez, lakcímhez, telefonszámhoz, e-mail címhez – hívja fel a figyelmet a Consumer Protection Contact (CP Contact) fogyasztóvédelmi tanácsadó cég.
Közleményükben felidézik, hogy az Országgyűlés április 1-jén fogadta el az uniós adatvédelmi előíráshoz kapcsolódó GDPR salátatörvényt, amely többek között a kereskedelemről szóló törvény vásárlók könyvére vonatkozó rendelkezéseit is módosítja.
A módosítás lényege, hogy a kereskedőknek a jövőben a bejegyzést követően haladéktalanul el kell távolítaniuk a panaszt vagy javaslatot tartalmazó oldalt a vásárlók könyvéből annak érdekében, hogy a korábbi bejegyzésekhez kapcsolódó személyes adatokat ne láthassák mások.
Az eltávolított lapokat a kereskedőnek a folyamatos sorszámozás rendjének megfelelően elzártan meg kell őriznie, és a hatóság felszólítására rendelkezésre bocsátania. A tanácsadó cég szerint ehhez a legtöbb vásárlói térben új formátumú vásárlók könyve nyomtatványokra lesz szükség.
Továbbra is változatlan előírás marad, hogy az A4 vagy A5 formátumú vásárlók könyvét a kereskedelmi egységekben jól látható helyen, a vásárló számára könnyen elérhető módon kell elhelyezni.
(MTI)
Kapcsolódó cikkek:
A munkahelyi adatvédelem szabályai
2015. december 30.
A munkahelyi adatvédelem témája a személyes adatok védelmének talán legfontosabb része, hiszen akár munkavállalók, akár munkáltatók vagyunk, ezeket a szabályokat tudnunk és alkalmaznunk kell.
A GDPR csak az első lépés volt
2019. január 31.

A vállalkozásoknál folyamatban lévő digitális transzformációval együtt jár egy jelentős szabályozásbeli transzformáció is – figyelmeztet a Deloitte.