Az idén rekord adásvétellel zárt júliusban az ingatlanpiac


A Duna House által júliusra becsült 11 538 tranzakcióval az év eddigi legerősebb hónapját zárta az ingatlanpiac – közölte az ingatlanforgalmazó hétfőn.

A júliusi eredmények alapján az előző hónaphoz képest 23,7 százalékkal, az előző év azonos időszakához mérten pedig 88,9 százalékkal teljesített jobban a piac.

A cégcsoport nemzetközi pénzügyi márkája, a Credipass magyarországi adatai szerint idén júliusban 115 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott.

A Duna House júliusi adatai szerint a panellakások átlagos négyzetméterára a keleti országrészben 573 ezer, míg a nyugati területeken 550 ezer forint, a főváros budai oldalán 930 ezer forint, Pesten 820 ezer forint volt.

Júliusban a vidéki téglaépítésű otthonoknál keleten 374 ezer, nyugaton 466 ezer forint volt a négyzetméterenkénti átlag, Budán az 1,2-1,4 millió forint közötti árkategória dominált.

A fővárosban ingatlant vásárlók 32 százalékát a befektetési cél motiválta, emellett a tavalyival megegyező mértékben szerződtek első lakásukra is az ügyfelek. Ingatlanbefektetésre 66,4 millió forintot, első lakásra 46,5 millió forintot szántak átlagosan – közölte a Duna House.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.