Az MNB 28 millió forintra megbírságolta a Magyar Posta Életbiztosítót


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kiemelték: a belső szabályzatok voltak hiányosak, továbbá az informatikai biztonság, a csalásmegelőzés, a kiszervezések, a kárbejelentések, illetve az ügyféltájékoztatás területén merültek fel szabálytalanságok. Bizonyos élet- és nyugdíjbiztosítási termékeknél a kockázatviselés kezdetének nyilvántartása nem volt megfelelő, illetve a rendszer nem volt képes automatikusan kiszűrni "inkonzisztens adatokat", továbbá a szerződés egyoldalú módosítása okainak tételes meghatározása is hiányos volt - fejtették ki. Az informatikai rendszer védelme sem felelt meg a jegybank elvárásainak, például az IT-rendszerek verzióváltásának nyomon követése és a jelszókezelés terén. Hiányosságok merültek…

Kiemelték: a belső szabályzatok voltak hiányosak, továbbá az informatikai biztonság, a csalásmegelőzés, a kiszervezések, a kárbejelentések, illetve az ügyféltájékoztatás területén merültek fel szabálytalanságok.

Bizonyos élet- és nyugdíjbiztosítási termékeknél a kockázatviselés kezdetének nyilvántartása nem volt megfelelő, illetve a rendszer nem volt képes automatikusan kiszűrni „inkonzisztens adatokat”, továbbá a szerződés egyoldalú módosítása okainak tételes meghatározása is hiányos volt – fejtették ki. Az informatikai rendszer védelme sem felelt meg a jegybank elvárásainak, például az IT-rendszerek verzióváltásának nyomon követése és a jelszókezelés terén.

Hiányosságok merültek fel továbbá a biztosító által kiszervezett egyes tevékenységek nyilvántartásánál, de emellett nem szabályozták átfogóan az esetleges csalások megelőzését, és nem tartották nyilván megfelelően az ilyen eseteket.

A társaság több esetben helytelen dátummal rögzítette az ügyfelek kárbejelentésének és a szolgáltatás teljesítéshez szükséges dokumentumok beérkezésének dátumát. Ezen felül a panaszkezelési szabályzata sem felelt meg a jogszabályoknak, továbbá néhány napon keresztül nem rögzítették hangfelvétellel a telefonon közölt panaszokat – írták.

A bírságösszeg meghatározásakor a jegybank súlyosbító körülményként vette figyelembe az egyes szabálytalanságok által hordozott kockázatok mértékét, illetve az ismétlődő hibákat. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor, hogy a biztosító több jogsértést megszüntetett, illetve azok korrekciójának tervéről számolt be – olvasható az MNB közleményében.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 9.

Ez pörgeti fel a használtautó-piacot a következő hónapokban

A Datahouse adatai alapján az idei első negyedévben jelentősen növekedett a hazai használtautó-piac. A Használtautó.hu és money.hu szakértői szerint a következő hónapokban további ugrás várható, aminek egyrészt a magánvásárlók rég látott aktivitása, másrészt a kedvezőbb hitelkörnyezet és a tavalyinál alacsonyabb kamatszint is megágyazhat.

2024. május 9.

Mostantól a kisvállalkozók is pár perc alatt megmérhetik a karbonlábnyomukat

Új fejezet kezdődik a kis- és egyéni vállalkozások számára: egyre többen követelhetik meg a beszállítóiktól, hogy elkötelezettséget mutassanak a fenntarthatóság terén. A társadalom részéről is egyre nagyobb az igény, hogy a vállalkozások környezetvédelmi törekvései átláthatóak legyenek. Kevés cég tudja azonban, hogy mekkora a karbonlábnyoma és hogyan tudná csökkenteni azt. Íme pár hasznos tipp a kibocsátás minimalizálására.

2024. május 9.

Az adományozásban rejlő lehetőség

„Nem kell szentnek lenni ahhoz, hogy segíteni tudjunk. Ha keresünk, ha nyitott szemmel járunk, akkor rájövünk, hogy rengeteg lehetőség van, és rengeteg jó ügy, ami mellé be lehet állni” – fogalmaz Forgács-Fábián Sára, az Amigos a gyerekekért mozgalom alapítója a FoxPost videóriportjában. Szavai tökéletesen kifejezik a vállalat társadalmi felelősségvállalásának lényegét.