Csaknem hatszorosára nőtt a 4iG eredménye és háromszorosára nettó árbevétele


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A 4iG Nyrt. konszolidált nettó árbevétele 2022-ben 277,3 milliárd forint volt, 196 százalékkal magasabb az előző évinél; a kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) csaknem hatszorosára nőtt, meghaladta a 72 milliárd forintot – közölte a társaság kedden, a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült, konszolidált gyorsjelentésében.

A nettó eredmény 20,959 milliárd forint veszteségbe fordult az előző évi 6,588 milliárd forintos nyereség után, ami a cég közlése szerint nem tükrözi a valós teljesítményt, a tavaly végrehajtott akvizíciókhoz köthető egyszeri tételekből, vagy egyéb pénzkiáramlással nem járó értékcsökkenési leírásokból származik. A negyedik negyedévben a konszolidált árbevétel éves alapon 98,3 százalékkal, 80,606 milliárd forintra, az EBITDA 95 százalékkal, 16,889 milliárd forintra emelkedett. A nettó eredmény az október-december időszakában az előző évi 3,7 milliárd forintos nyereség után 13,2 milliárd forintos veszteséget mutatott.

Közölték: az organikus növekedésének, valamint a végrehajtott akvizícióknak köszönhetően a 4iG technológiai-infokommunikációs vállalatcsoporttá fejlődött, miközben a hazai piacon megőrizte piacvezető informatikai rendszerintegrátor pozícióját. A csoport bevételeinek 72 százalékát, míg az EBITDA 90 százalékát a távközlési szegmensben működő leányvállalatok biztosították 2022-ben.

Az EBITDA-marzs a telekommunikációs szektorban magas, 33,3 százalék volt, az EBITDA-arányos működési cash-flow a teljes csoportra vetítve 43,8 százalékot tett ki. Az akvizíciók sikeres lezárását követően megkezdődött a vállalatok közötti együttműködési lehetőségek kialakítása, a cégek működésének harmonizációja és az üzleti szinergiák kiaknázása – írták.

A társaság Albániában megkezdte a piacvezető mobilszolgáltató ALBtelecom és a tavaly megvásárolt, a második legnagyobb ügyfélbázissal rendelkező mobilszolgáltató, a One Telecommunications integrációját. 2022 szeptemberében stratégiai megállapodást kötöttek az AMOS műholdcsaládot működtető izraeli vállalat, a Spacecom többségi, 51 százalékos részvénycsomagjának megvásárlására. Montenegróban a One Crna Gora tovább bővíti 5G lefedettségét, amire építve az ország közel egész területén 5G-szolgáltatásokat nyújthat.

A tarság tavaly jelentette be, hogy a leányvállalataként működő Antenna Hungária Zrt. 51 százalékos részesedést szerez a Vodafone Magyarországban, az ország második legnagyobb hazai távközlési vállalatában. A tranzakció sikeres lezárását követően, a vezetékes és mobilkommunikációs portfóliók egyesítésével létrejövő nemzeti vállalatcsoport a hazai piacon a mobil hang- és internetszolgáltatás területén a második, míg a vezetékes internetszolgáltatások területén és a televíziós műsorterjesztésben piacvezetővé vált – írták.

A cég számításai szerint, amennyiben az akvizíció január elsején megvalósul, a csoport pro-forma értékesítés nettó árbevétele meghaladja az 585 milliárd forintot, míg az EBITDA a 182 milliárd forintot. A 4iG részvényeit a BÉT prémium kategóriájában jegyzik, az elmúlt évben a legmagasabb árfolyama 910 forint, a legalacsonyabb 625 forint volt. A gyorsjelentés után a papír árfolyama az előző napi záróárfolyamával megegyező szinten, 700 forinton állt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 19.

Az idén sem fizet osztalékot a Rába

A Rába Járműipari Holding Nyrt. csütörtöki közgyűlése, az igazgatóság javaslatának megfelelően úgy határozott, hogy a járműgyártó vállalat idén sem fizet osztalékot – közölte a győri székhelyű cég a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.

2024. április 19.

Tudjuk, hogy kritikus a jelszavak cseréje, de mégsem tesszük meg

Egy friss felmérés szerint bár a lakosság háromnegyede gondolja úgy, hogy meg kell változtatni bizonyos időközönként az online felületeken használt jelszavakat, egyharmaduk nem teszi ezt meg. Sőt, az internetes vásárlók ötöde minden felületen ugyanazt a belépési azonosítót használja. A biztonságos internethasználathoz azonban elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk az ilyen alapvető adatvédelmi beállításokkal. Éppen ezért az OTP Mobil egy edukatív, online információs kampányt indított, melyben gyakorlati, egyszerűen alkalmazható tanácsokkal, tippekkel látja el az internetezőket.