Az online kiskereskedelmi értékesítés aránya 15 százalékra nőtt a régióban
Kapcsolódó termékek: Cégjogi kiadványok, Vállalati Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az online értékesítés aránya a kiskereskedelemben 15 százalékra nőtt Közép- és Kelet-Európában, ami 9 százalékpontos növekedés az öt évvel korábbihoz képest – közölte a CBRE kereskedelmi ingatlanokkal és befektetésekkel foglalkozó csoport.
A közleményben jelezték, hogy előrejelzésük szerint négy év múlva eléri a 20 százalékot az online értékesítés aránya a térségben.
A régió országai közül az e-kereskedelem leglassabb növekedési ütemét 10 százalékkal Magyarországon regisztrálták, az előrejelzés szerint 2026-ra 13 százalékot ér el a bővülés üteme.
Csehországban és Lengyelországban a legmagasabb az e-kereskedelem aránya; a társaság előrejelzése szerint 2026-ra ez az arány Csehországban elérheti a 24 százalékot, Lengyelországban pedig a 23 százalékot.
Rámutattak: az online vásárolt áruk legnépszerűbb kategóriái közé tartoznak az elektronikai cikkek 14 százalékos piaci részesedéssel, valamint a ruházatok és lábbelik az összes vásárlás 10 százalékával.
Az online és offline vásárlás közötti határvonal egyre inkább elmosódik, a kiskereskedelemben megfigyelhető egy új trend, az úgynevezett „omnichannel”, amelynek során a különböző értékesítési csatornák ötvöződnek – hívták fel a figyelmet. Az új trendnek megfelelően az online kiskereskedelmi csatornák növekedése együtt jár a hagyományos üzletek számának növekedésével. A CBRE előrejelzései szerint 2026-ra ez a piaci szektor 10 százalékos növekedést érhet el.
A különböző csatornák, valamint az értékesítési és visszaküldési módszerek kombinálásával a kereskedők piaci előnyre tehetnek szert, kényelmesebb vásárlást biztosíthatnak, illetve a raktárterületüket is hatékonyabban használhatják ki – jegyezte meg az omnichannel témakörében Joanna Sinkiewicz, a CBRE ipari és logisztikai területének kelet-közép-európai vezetője a cég közleményében.
(MTI)