Borúlátóak a cégek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A válság kirobbanása óta a legmélyebbre esett a kis- és közepes cégek vezetőinek jövőbe vetett bizalma – derül ki két felmérésből is. A cégvezetők leginkább a gazdaságpolitika és a közterhek alakulása miatt borúlátóak.

Újabb mélypontra zuhant az OTP Bank kis- és középvállalkozói (kkv) konjunktúra indexe, azaz tovább csökkent a magyar kkv-szektor cégvezetőinek jövőbe vetett bizalma – közölte az OTP Bank és a Policy Agenda az MTI-vel. A mutató értéke két hónapos stagnálás után a tavalyi negyedik és az idei első negyedévben jelentősen csökkent.

A kkv-szektor vállalatvezetőinek 70 százaléka negatívan vélekedik arról, hogy mi vár a magyar gazdaságra a következő fél évben: a válaszadók 37 százaléka szerint kissé romlik, 32 százaléka szerint pedig jelentősen romlás várható – áll a felmérésben. Stagnálásra minden ötödik megkérdezett számít, miközben a cégvezetők mindössze 10 százaléka mondta, hogy kismértékű gazdasági javulásra számít. Jelentősen romlottak a cégvezetők saját vállalkozásukkal kapcsolatos prognózisai: 39 százalékuk enyhe negatív változásra számít a következő fél év során vállalata általános gazdálkodási helyzetében, míg további 17 százalékuk erős visszaesést valószínűsít. A felmérés szerint a jelenlegi helyzet változatlanságára szűk háromtizedük számít, s csupán 16 százalékuk bízik abban, hogy jobb lesz cégének helyzete a következő időszakban.

Azonos trendet jelez előre a K&H kkv bizalmi index, amely négyéves mélypontjára süllyedt. A pesszimista várakozások főként a gazdaságpolitika, a közterhek, valamint a banki hitelkamatok várt változására vonatkoznak, miközben minimális javulás tapasztalható az európai uniós pályázati források elérhetőségének megítélését illetően – mondta el a kutatásról Németh László, a K&H Kkv marketing főosztályának vezetője.

A 700 kisvállalat vezetőjének megkérdezésén alapuló kutatás szerint a cégvezetők bizalma leginkább a gazdaságpolitikával és a közterhek változásának irányával elégedetlenek, és a vállalati hitelkamatokkal kapcsolatos várakozásaik a legpesszimistábbak. A kutatásból kiderül: a cégvezetők mindössze 4 százaléka véli úgy, hogy a kormányzat versenyhelyzetet javító gazdaságpolitikát folytat. A központi intézkedések versenyképességre gyakorolt hatását az ipari vállalatok értékelik legnegatívabban, és a cégméret növekedésével párhuzamosan romlik a gazdaságpolitika megítélése. A kkv szektoron belül a 300 millió forint éves árbevétel feletti középvállalkozások számítanak legnagyobb arányban (83%) a közterhek növekedésére.

Forrás: MTI


Kapcsolódó cikkek

2024. június 24.

Július elsejéig lehet jelentkezni a Családbarát Munkahely pályázatra

Az idei évtől kis-, közép- és nagyvállalatok, költségvetési, civil és egyházi szervezetek is jelentkezhetnek a Családbarát Munkahely pályázata, amivel szinte a munkáltatók teljes spektrumát sikerült lefedni – mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium családügyekért felelős helyettes államtitkára, Beneda Attila az M1 aktuális csatorna hétfő reggeli műsorában.

2024. június 24.

Konszolidáció és az Excel: Mikor éri meg szintet lépni?

Az utóbbi években kétségkívül soha nem látott módon felértékelődött a vállalatok alkalmazkodóképessége az új, illetve változó körülményekhez. Ráadásul ennek az alkalmazkodásnak a kulcsa sokszor a gyorsaság és a rugalmasság. A vállalatoknak emiatt folyamatosan értékelniük kell meglévő rendszereiket, folyamataikat, és ez alól nem jelentenek kivételt a konszolidációs, illetve csoportbeszámolási rendszerek sem. A PwC szakmai cikke:

2024. június 21.

A kisgyermekes szülők érdekében indított versenyfelügyeleti eljárást a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalkozással szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt; a GVH gyanúja szerint a cég a weboldalán reklámozott, jellemzően kisgyermekes szülőknek ajánlott termékek esetében megtéveszti a fogyasztókat az egészségre és gyógyhatásra vonatkozó állításokkal.