A Mercedes-Benz negyedéves profitja 16 százalékkal csökkent
A Mercedes-Benz Group eladásai, árbevétele és nyeresége is csökkent az idei második negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest.
Kapcsolódó termékek: Cégjogi kiadványok, Vállalati Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A brit kormány hétfői tájékoztatása szerint a Nagy-Britanniában, illetve az Európai Unióban bejegyzett légitársaságok elvesztenék a brit és az uniós célállomások közötti automatikus, előzetes engedélykérési kötelem nélküli járatüzemeltetési jogaikat, ha London és az EU között nem születik megállapodás a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit) feltételrendszeréről.
A brit kormány az utóbbi időszakban folyamatosan tesz közzé hangsúlyozottan elvi útmutatókat arról, hogy a jelenlegi helyzethez képest milyen változások várhatók a Brexit-megállapodás elmaradása esetén. E tájékoztatók minden esetben hangsúlyozzák, hogy „valószínűtlen” forgatókönyvekről van szó, mivel a brit kormány megegyezéses Brexitre számít.
A hétfőn ismertetett újabb tájékoztatási csomagban az áll, hogy ha mégsem lesz megállapodás az EU-val, az Egyesült Királyság és az Európai Unió között járatokat közlekedtető brit és uniós légitársaságoknak a brit EU-tagság megszűnése után egyéni működési engedélyekért kellene folyamodniuk a brit, illetve az uniós hatóságokhoz.
Mindemellett az Európai Unióban bejegyzett külföldi légitársaságok nem tudnának olyan járatokat üzemeltetni, amelyeknek indulási és érkezési repülőtere – például a londoni Heathrow és a skóciai Edinburgh – egyaránt az Egyesült Királyságon belül van, a brit bejegyzésű légitársaságok pedig ugyanígy elveszítenék automatikus jogosultságukat arra, hogy európai uniós kiindulási és célállomások – például Milánó és Párizs – között közlekedtessenek közvetlen járatokat előzetes engedélyeztetés nélkül.
A brit közlekedési minisztérium által kiadott tájékoztató hangsúlyozza ugyanakkor: a brit kormány úgy készül, hogy megállapodás nélküli Brexit esetén is megadja a szükséges engedélyeket az uniós légitársaságoknak nagy-britanniai működésük folytatásához, és elvárná az EU-ban maradó országoktól, hogy viszonossági alapon ugyanígy járjanak el a területükön működő brit légitársaságok esetében.
A közlekedési tárca állásfoglalása szerint sem egyetlen EU-tagországnak, sem az Egyesült Királyságnak nem állna érdekében „a kiszolgálható célállomások választékának korlátozása”.
A minisztérium elismerte ugyanakkor, hogy az egyedi járatüzemeltetési engedélyek kiadásának megtagadása fennakadásokat okozhat „egyes járatok” közlekedésében.
A tájékoztatás szerint London a Brexit-megállapodás elmaradása esetén az EU-országokkal kötendő többoldalú járatközlekedési megállapodást részesítené előnyben, de alternatív megoldásként el tudja képzelni kétoldalú megállapodások megkötését az egyes EU-országokkal a légiközlekedési szolgáltatások kölcsönös engedélyezésének feltételeiről.
A brit kormány a felkészítő jellegű tájékoztatássorozat részeként a minap arra is felhívta a figyelmet, hogy nem lenne garantálható a roamingdíj-mentes mobiltelefon-használat az EU-tagállamokba látogató brit állampolgárok számára, és járművezetői jogosítványaik érvényességét sem feltétlenül ismerik majd el az uniós tagországok, ha nem sikerül megállapodásra jutni a Brexit feltételrendszeréről az Európai Unióval.
(MTI)
A Mercedes-Benz Group eladásai, árbevétele és nyeresége is csökkent az idei második negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest.
A benzin 6, a dízel 1 forinttal olcsóbb, mint a szomszédos országokban – közölte a KSH.
A várt 2 helyett 2,8 százalékkal nőtt a GDP a második negyedévben.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!