Csaknem 120 ezren cseréltek mobilkészüléket az NMHH támogatásával


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Mintegy 120 ezren vették igénybe a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) támogatását mobilkészülékeik cseréjéhez 4,2 milliárd forint értékben – tájékoztatta az NMHH kedden.

A hatóság közleményéből kiderül, hogy az elavult telefonok cseréjéhez 20-40 ezer forintos támogatást biztosítottak az elmúlt tizenkét hónapban. Feltétel volt, hogy a lakossági felhasználó 3G- vagy 2G-készülékét leadja és új, legalább 4G-képes telefont vegyen. A NetreFel nevű készülékcsere-programmal és a hozzá kapcsolódó edukációs kampánnyal az NMHH a 3G-hálózatok zökkenőmentes kivezetését kívánta támogatni.

A készülékcsere-program legfontosabb eredménye az, hogy a Telekom és a Vodafone 3G hálózatának teljes, a Yettel 3G hálózatának pedig részleges lekapcsolása zökkenőmentesen, fogyasztói panaszok nélkül megtörténhetett 2022-2023-ban – írták. Hozzátették: a 3G-hálózatok kivezetése a hazai lakossági készülékállomány korszerűsödése a következő években érdemben hozzájárulhat a frekvenciakészlet hatékonyabb kihasználásához, az 5G terjedéséhez, a mobilinternet szolgáltatás választékának és minőségének javulásához.

A statisztikák szerint négy készülékcseréből hármat elektronikai áruházakban, egyet mobilszolgáltatók fiókjaiban bonyolítottak le. A cserék legnépszerűbb modellje a Samsung Galaxy A13-as volt, 35 százaléka ezt a típust választotta; továbbá Dobogós még a Xiaomi Redmi 9AT – 15 százalék – és a Nokia 225 – 10 százalék – is.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Megszületett a bérmegállapodás, jövőre 9 százalékkal nő a minimálbér

Megszületett a hároméves bérmegállapodás: jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig tizennégy százalékkal nő a minimálbér – jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön Miskolcon.

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.