Csaknem egyharmadával nőtt a Kométa árbevétele tavaly


Csaknem 30 százalékkal, 75,4 milliárd forintra növelte konszolidált nettó árbevételét 2022-ben a kaposvári székhelyű Kométa – közölte az olasz családi tulajdonban lévő húsfeldolgozó a BÉT honlapján közzétett éves jelentésében.

Az adózott eredmény kismértékben csökkent, a 2021-es 1,341 milliárdról 1,313 milliárd forintra. A kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség (EBIDTA) 3,177 milliárd forintról 2,872 milliárd forintra esett.

Az értékesítés volumene 73 ezerre tonnára csökkent a 2021-es 77,1 ezer tonnáról. A belföldi értékesítés aránya 61 százalék volt, az előző évi 58 százalék után. Az éves belföldi értékesítés volumene 4 százalékkal, az árbevétel 25 százalékkal emelkedett.

A 800 ezres vágókapacitással rendelkező Kométa tavaly 577 ezer sertést dolgozott fel, a 2021-es 616 ezer után, ami a teljes magyarországi vágóhídi kapacitás mintegy 9 százaléka.

A társaság közleménye kiemeli, hogy 2022-ban kedvezőtlen külső gazdasági környezet jellemezte a működést, a rekord szintre emelkedő energiakiadások mellett az alapanyagárak és a szállítási költségek is nőttek.

Az energiaköltségek 2022-ben 4,3 milliárd forintra ugrottak az előző évi 1,3 milliárd forint után. Az év első felében várható gazdasági lanyhulás ellenére a Kométa idén a termelés növelésével számol. Az exportpiacokon a bővülés kétszámjegyű lehet, volumen és árbevétel szinten egyaránt.

A Kométa a magyar húsipar egyik legnagyobb szereplője, a térség legnagyobb munkáltatója. 2022 végén az átlagos létszám 787 volt. Több száz terméket állítanak elő, amelyek között egyaránt vannak tőkehúsok és különböző húskészítmények.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2023. június 6.

Emlékérmét bocsátott ki az MNB Neumann János tiszteletére

Neumann János születésének 120. évfordulója alkalmából a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 3 ezer forint névértékű színesfém emlékérmét bocsátott ki kedden, tisztelegve a világhírű magyar matematikus előtt – tájékoztatott az MNB kedden

2023. június 6.

Értékké válik a személyes adat a vásárlók számára

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21.000 fogyasztó körében végzett nemzetközi felméréséből.