Egyre többen fordítják otthonteremtésre vagy felújításra a Babavárót egy elemzés szerint


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Babaváró, kamatmentes, szabadfelhasználású kölcsön legnépszerűbb felhasználási módja továbbra is a lakásvásárlás, miközben egyre nagyobb arányban költik otthonuk felújítására, energetikai korszerűsítésre is a pénzt a hitelfelvevők a Duna House elemzése szerint.

A 2024 végéig változatlan feltételekkel igényelhető, maximum 20 éves futamidőre szóló, legfeljebb 10 millió forint összegben kérhető kamatmentes kölcsön nagy előnye, hogy bármire felhasználható és nem szükséges hozzá ingatlanfedezet.

A társaság közleménye idézi a Credipass 2022-es adatait, amelyek szerint az igénylők legnagyobb arányban, 87,4 százalékban ingatlannal összefüggő célra fordították a pénzt. A hitelfelvevők kisebb része, 15,6 százaléka ingatlanfelújításra, bővítésre, korszerűsítésre költötte a kapott támogatást, míg 71,8 százalékuk otthonteremtési céllal folyamodott a kölcsönért. A harmadik legnépszerűbb az egyéb kategória volt, az igénylők 4,8 százaléka nem nevezte meg pontosan, hogy mire szánja a szabadon felhasználható összeget. A hitelfelvevők 95 százaléka a maximális összegre nyújtotta be kérelmét tavaly.

A közlemény idézi Benedikt Károlyt, a Duna House pr- és elemzési vezetőjét, aki elmondta, a maximálisan igényelhető 10 millió forint önerőnek kiváló, amelyet a csokkal és a két gyermek esetén hozzá kapcsolható kamattámogatott hitellel kiegészítve, már megvalósítható a családok otthonteremtése.

Emlékeztetett, a jegybank adatbázisa szerint, a támogatás indulása óta, tavaly év végéig mintegy 2100 milliárd forint értékben vettek fel Babavárót, ami mintegy 100 milliárd forinttal meghaladja az előzetesen becsült összeget. Úgy vélte, a Babaváró a következő két évben is támasza lesz az első lakásukat tervező ügyfeleknek és az otthonfelújítási támogatás kivezetésével pedig várhatóan tovább nő majd a segítségével otthonukat modernizálók száma is.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

2024. június 14.

Májusban minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal – erről Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi elnöke tájékoztatott pénteken.