Egységbe kovácsolta a médiát a reklámadó


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Több mint száz médium csatlakozott a tervezett reklámadó bevezetése elleni tiltakozó akcióhoz csütörtök este. A Magyar Reklámszövetség kezdeményezésére televíziók, rádiók, nyomtatott és internetes újságok fejezték ki, hogy nem értenek egyet az Országgyűlés elé hétfőn beterjesztett reklámadó-tervezettel.


Csütörtökön este negyed 8 és fél 8 között televíziós csatornák elsötétítéssel, rádiók a tiltakozás szövegének beolvasásával demonstráltak. A csatlakozó online médiumok negyedórán keresztül szintén egy tiltakozó szöveget helyeztek el oldalukon. A nyomtatott sajtótermékek pénteken üres oldallal fejezik ki a reklámadó bevezetése elleni tiltakozásukat. (A Népszava már csütörtökön demonstrált, az újság 9. oldala fehér színnel jelent meg.)

A tiltakozó tévécsatornák között volt az RTL, a TV2, a HírTv és az ATV. A rádiók sorában volt a Class FM, az InfoRádió, a Lánchíd Rádió és a Gazdasági Rádió. A nyomtatott sajtótermékek közül az akcióhoz csatlakozott például a Magyar Nemzet, a Népszabadság, a Népszava, a Blikk, a Metropol, illetve a HVG, a Magyar Narancs és a 168 óra. Az internetes lapok között voltak a legjelentősebb hírportálok, többek között az Origo, az Index, és az akcióhoz csatlakozott lapok online kiadásai.

A Magyar Reklámszövetség kedden kezdeményezte, hogy a médiavállalatok és a szakmai szervezetek a következő parlamenti ülésnap előtt elsötétítéssel, fehér vagy fekete lap megjelentetésével fejezzék ki tiltakozásukat a reklámadó ellen. A szövetség honlapján olvasható tájékoztatás szerint a kezdeményezéshez csütörtök estig 20 tévécsatorna, 12 rádió, 11 nyomtatott sajtótermék és 78 online felület csatlakozott.

Számvitel nagy kézikönyve csomag

A csomagban lévő kiadványok:

1. A számvitel nagy kézikönyve 2014
2. Kiskönyv az új Polgári Törvénykönyvről gazdasági szakembereknek
3. Adó határidőnapló

Most három kiadványt kap egy áráért! Bővebb információ és megrendelés itt!

A fideszes L. Simon László hétfőn terjesztette be az Országgyűlés elé törvényjavaslatát a reklámadó bevezetéséről. A javaslat különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját, amelyeket fél milliárd forintos árbevételig 0 százalékos adó terhel, a 20 milliárd forintot meghaladókat azonban már 40 százalékos. A törvény, amely már 2014-re is megállapítana adófizetési kötelezettséget, a kihirdetése utáni 31. napon lépne hatályba.

A beterjesztés után az érintett területen működő szakmai szövetségek és egyesületek közös közleményben egyöntetűen elutasították az előterjesztést; a tervezet ellen tiltakozott az RTL Magyarország és a TV2 is. Több piaci szereplő arra hivatkozott, hogy a reklámadó a költségvetés számára arányát tekintve jelentéktelen bevételt jelentene, a médiavállalatokat viszont tönkretenné. L. Simon László kedden azt mondta, hogy a közösségi oldalakat is bevonnák az adózói körbe.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 10.

Növekszik a kínai vállalkozások jelenléte Magyarországon.

Magyarországon nőtt a kínai vállalkozások száma 2023-ban: az OPTEN legfrissebb adatai szerint közel 600 kínai tulajdonnal rendelkező cég működik hazánkban. Az árbevétel több mint háromszorosára nőtt a legutolsó elérhető pénzügyi adatok alapján, míg a feldolgozóipar és az építőipar egyre meghatározóbb szerepet játszik a kínai cégek tevékenységében.

2024. május 10.

Az üzemanyagok és az élelmiszerek gyorsították az inflációt áprilisban

Az éves fogyasztóiár-index áprilisban 0,1 százalékponttal emelkedett az előző hónaphoz képest. Az üzemanyagok 0,3 százalékponttal, az élelmiszerek 0,2 százalékponttal járultak hozzá az infláció emelkedéséhez, amelyet részben ellensúlyozott az iparcikkek 0,3 százalékpont erejű inflációt csökkentő hatása – állapította meg a legfrissebb statisztikai adatokhoz fűzött pénteki elemzésében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).