Élénkül az autópiac


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Januárban 4898 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami éves összevetéseben 11 százalékos növekedést jelent – közölte a Jato Dynamics autóipari információ-szolgáltató. A növekedési hitelprogram és a céges autóvásárlások húzzák a piacot.


A Jato adatai szerint a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 911 darabszámmal, így a márka a hazai piac 14,4 százalékát fedte le. A legtöbb, 632 személyautót – ez az összes eladás 12,9 százaléka – a Skoda adta el az év első hónapjában. Második az Opel 627 darabbal, a harmadik pedig a Ford 555 eladott személygépkocsival.

Kishaszonjárműből 1356 kelt el januárban, ez egy év alatt 54 százalékos emelkedésnek felel meg. A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszonjárművek eladását a Ford vezette januárban, 110 jármű forgalomba helyezéssel, mögötte a Fiat 109 gépkocsival és a Volkswagen 104 darabbal.

Az új autó forgalomba helyezések többsége, 81 százaléka céges, míg a magán eladások a piac 19 százalékát teszik csak ki.

EKAER lépésről lépésre – Összefoglaló e-könyv

Érintett vagyok-e az EKAER bejelentésben?
Hogyan regisztrálhatok?
Milyen módon tudom megtenni a bejelentést?
Megteheti a bejelentést helyettem a fuvarozó?
Mi az a kockázati biztosíték?
Milyen mértékűek a büntetések?

További információ és megrendelés >>

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) közölte az egyéb járműkategóriák januári értékesítési adatait is. Nagyhaszon gépjárműből 475 kelt el januárban, ez 15,6 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi volt. A haszonjármű piacot továbbra is jelentősen motiválja a Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramja, így az a válság előtti potenciál közelében van. Mivel az nhp ebben az évben biztosan megmarad, az MGE optimista a teljes haszonjármű piac növekedési kilátásait illetően.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. február 21.

Bizonytalanok a vállalkozások a kamara felmérése szerint

A vállalkozások bizonytalanságára utal, hogy a 2024. januári adatfelvétel alapján készült első negyedéves konjunktúramutató plusz 13 pontra csökkent a 2023. októberi plusz 21 pontról – közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (MKIK GVI) kedden.

2024. február 21.

Egészségügyi prevenció célzottan: stratégiai előny a cégek számára

Az egészség és a produktivitás szoros összefüggése kiemelt téma napjaink munkahelyi környezetében. A munkavállalók egészségének megőrzése és támogatása nemcsak etikai, hanem üzleti szempontból is kiemelt fontosságúvá vált. Az MBH Gondoskodás Egészségpénztár által nyújtott szolgáltatások kiváló lehetőséget kínálnak a cégek számára arra, hogy stratégiai előnyt nyerjenek a munkahelyi egészségmegőrzés terén. A prevenciós szűrővizsgálatok és egészségprogramok nemcsak a munkavállalók jólétére és egészségére fókuszálnak, hanem közvetetten a vállalat teljesítményére és eredményességére is hatást gyakorolhatnak.