Elkelt a volt Egervin


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Tíz sikertelen értékesítési pályázat után elkelt a felszámolás alatt álló Integrált Borgazdasági Zrt., az egri borászat egykori zászlóshajójaként számon tartott Egervin. A társaság vagyonát a cég egyik korábbi hitelezője, a Raiffeisen Bank Zrt. vásárolta meg egy leányvállalatán keresztül.


A 2009 áprilisában elindult felszámolási eljárás keretében ez volt a 11. kiírás a cég vagyonára – közölte Szűcs Zoltán felszámolóbiztos. A teljes feldolgozó kapacitást, a 4,5 kilométernyi pincerendszert és a 200 ezer palacknyi muzeális borkészletet nettó egymillió forintért árulta a felszámolással megbízott Ratis Kft. Az elmúlt időszakban állagmegóvást végeztek az üzemben, így egyszeri karbantartást követően azonnal újraindítható a termelés.

Murányi Ákos, a Raiffeisen PR menedzsere közlése szerint a bank – egy leányvállalata útján – azért vette meg az Egervin eszközeit, mert senki nem volt, aki a bank által reálisnak tartott árat akár csak megközelítő ajánlatot is tett volna az eszközök egészére. Ugyanakkor elvetik a gépek, berendezések és ingatlanok darabonkénti értékesítését: a bank álláspontja szerint csak a termelőeszközök egybetartásával marad esély a borászat újraindítására.

A bank ugyan hosszabb távon nem kívánja birtokolni az üzemet, ám felelős tulajdonosként meg fogja vizsgálni, hogy miként lehet veszteség nélkül üzemeltetni.

A felszámolás megindításakor az Integrált Borgazdasági Zrt. a követelések szerint 2,2 milliárd forinttal tartozott a hitelezőknek.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 25.

Megjelent a NIS2-törvény IT-követelményeket tartalmazó rendelete

Június 24-én hatályossá vált a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény” IT követelményrendszerét tartalmazó kormányrendelete. A NIS2 törvényhez kapcsolódó végrehajtási rendelet megjelenése egyformán jelentős lépés a jogszabállyal érintett cégek, a leendő auditorok és a tanácsadók számára is. A 120 oldalas dokumentum pontosan tartalmazza ugyanis azokat a követelményeket, amelyek alapján az érintett cégek felkészülése/felkészítése már elindítható, valamint a 2025-ben induló hatósági kiberbiztonsági audituk pedig megtervezhetővé válik. A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég szakértői a következőkben segítséget nyújtanak a rendelet értelmezésében.

2024. június 25.

Július 1-től hatályos a kötelező visszaváltási rendszer

2024. július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas, azaz a DRS (Deposit Refund System) hatálya alá tartozó termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül. A 2024. június 30-ig forgalomba hozott termékek –kifutó jelleggel – továbbra is forgalomban maradhatnak, de nem gyűjthetők vissza a DRS rendszerben, hanem csak szelektív hulladékként. A csekély mennyiséget forgalomba hozó gyártók azonban továbbra is mentesülnek a DRS kötelezettségek alól – tájékoztat a Niveus Consulting Group.