Előzheti a SZÉP Kártya az üdülési csekket


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A SZÉP Kártya által generált forgalom a szállodákban, kereskedelmi szálláshelyeken olyan ütemben bővül, hogy a nyaralási szezonban, majd a későbbi hónapokban meghaladhatja az üdülési csekk hasonló mutatóit – közölte a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ).


A szövetség emlékeztet: az üdülési csekknek az elmúlt években meghatározó szerepe volt a szállodák vendégösszetételének, forgalmának alakulásában. Amíg a 2000-es évek elején a magyarországi hotelek vendégéjszakáinak a 30 százaléka, addig néhány évvel később már közel fele magyar vendégekhez volt kapcsolható. Egyes vidéki szállodákban – a Balaton mellett, Sopronban, Hajdúszoboszlón – a hazai vendégéjszakák száma elérte a 70-80 százalékot is. A 2008-2010 között évente felhasznált 45-50 milliárd forint értékű csekknek körülbelül a felét a kereskedelmi szálláshelyeken váltották be.

A SZÉP kártyát kibocsátó bankok alkalmassá tették termináljaikat egymás kártyáinak elfogadására, így nem szükséges egy-egy szolgáltatónál – legyen szó szállodáról, étteremről, panzióról – három terminált elhelyezni. Az viszont elengedhetetlen, hogy a SZÉP kártyát elfogadni kívánó vállalkozások mind a három bankkal szerződjenek – hívják fel a figyelmet.

A három pénzintézet – az OTP, a K&H és az MKB – eddig több mint 700 ezer SZÉP Kártyát bocsátott ki, ezekkel a kártyatulajdonosok már több mint 19 milliárd forint értékben fizettek.

A SZÉP Kártya piaci hatásairól itt olvashat részletesen.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

K&H: reálértéken nőhet a cégek árbevétele a következő egy évben

A következő egy évben reálértéken nőhet a cégek árbevétele, átlagosan 7,7 százalékos árbevétel-növekedést és 3,9 százalékos profitbővülést várnak a magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások a K&H kkv bizalmi index 2024 első negyedéves felmérése alapján – közölte a bank.