EY: adatlopásoktól rettegnek a vásárlók


Egyre több vevő aggódik amiatt, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti – mutat rá az EY legfrissebb, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.

Megnehezíti a kereskedők dolgát, hogy a vásárlók az elmúlt egy évben egyre kevésbé érzik biztonságban az adataikat. A fogyasztóknakmár közel a kétharmada (61%-a)attól fél, hogy ellopják a személyazonosságát, több mint felük(54%-ra) pedig tart tőle, hogy a cég, amellyel megosztja az információkat, kibertámadás áldozata lesz.

Minden cégvezető prioritási listájának az élén kell, hogy álljon, hogy megerősítse szervezete információbiztonságát. Ez a saját, jól felfogott érdeke. Erre ráadásul most az Európai Unió úgynevezett NIS2 irányelve is ösztönzi többek között az50 fő munkavállalói létszám feletti digitális szolgáltatókat. Konkrét intézkedéseket kell tenniük kibervédelmi szintjük növelése érdekében” – hangsúlyozta Zala Mihály, az EY Magyarország kibervédelmi üzletágának vezetője.

A válaszadók közül sokan örülnének, ha a weboldalakon a látogatók adatait gyűjtő úgynevezett sütiktől(cookie)egyszer és mindenkorra megszabadulhatnának. Úgy vélik, hogy az online pénztárnál előre megadott személyes adatok (36%) a felhasználók mozgását nyomon követő honlapok (30%) és a böngészési, illetve vásárlási előzmények alapján személyre szabott hirdetések (22%)nagyban rontják a vásárlói élményt.

„A minőségi adat kulcsfontosságú ahhoz, hogy a megfelelő célcsoportokat releváns üzenetekkel és ajánlatokkalérjék el a vállalatok. Azt azonban egy vezető sem felejtheti el, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, és automatikusan már nem sokan fogják megosztani a személyes adataikat. Kritikusan fontos, hogy a vállalatok tudatosan edukálják és informálják mind a vevőiket, mind a belső dolgozóikatarra, hogy mit és miért tesznek az információkkal, hogyan védik azokat. Aki ugyanis ezt elhalasztja és képtelen lesz az ügyfelei igényeit kielégíteni, az villámgyorsan le fog maradni a kiélezett kereskedelmi versenyben” – hangsúlyoztaPalincsár László, az EY Customer & Growthterületének vezetője.


Kapcsolódó cikkek

2023. május 2.

Egyre több az adatlopás

Folyamatosan és egyre nagyobb mértékben lopják a személyes adatokat a kiberbűnözők, 2022-ben csak az Egyesült Államokban több mint 1800 adatvédelmi incidenst jelentettek, amelyek 422 millió fogyasztót érintettek, az incidensek száma egy év alatt 40 százalékkal nőtt.
2012. június 20.

Félnek az adatlopástól a cégek

A cégek alig tizede számolt be arról, hogy érintett volt adatlopásban – derül ki a KPMG friss felméréséből. A vállalatok vagy szégyelli, vagy észre sem veszik az adatlopást – állítja a tanácsadó cég.

2014. november 3.

Hogyan kerüljük el az adatlopást?

Adataink éppoly értékesek, mint vagyontárgyaink. De míg vagyontárgyainkat elzárjuk, őrizzük, addig az adatainkat könnyedén, bármikor kiadjuk, vagy éppen csak nem kezeljük megfelelő óvatossággal – gondoljunk csak a szemétbe kidobott szolgáltatói számlákra, amelyen nevünk, címünk és esetleg más adatunk is szerepel.