Félnek az adatlopástól a cégek
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A cégek alig tizede számolt be arról, hogy érintett volt adatlopásban – derül ki a KPMG friss felméréséből. A vállalatok vagy szégyelli, vagy észre sem veszik az adatlopást – állítja a tanácsadó cég.
Az adatlopást magas kockázati tényezőként tartja számon a megkérdezett közép-kelet-európai vállalatok 84 százaléka, és több mint fele szerint ez a kockázat a következő három évben tovább növekszik – közölte a KPMG legújabb CEE Data Theft Survey 2012 című kutatása alapján, amelyben a közép-kelet-európai régió 9 országának – köztük Magyarországnak – 44 fogyasztópiaci és kereskedelmi cégét kérdezték meg az adatlopás témakörében.
A KPMG tájékoztatása szerint az adatlopás kockázatának felmérését a megkérdezettek többsége, 59 százalék csak informálisan és többnyire rendszertelenül végzi el.
A felmérésből kiderült, hogy bár magas kockázatot látnak a hordozható adattárolókban, a pendrive-okban, DVD-kben, mégis nagyon kevesen tesznek azért, hogy ezek használata biztonságosabbá váljon.
Meglepően kevesen, mindössze a válaszadók 9 százaléka számolt be arról, hogy történt adatlopás a vállalatuknál, 18 százalék esetén ennek csupán a gyanúja merült fel. A KPMG szerint a viszonylag alacsony szám azt is jelentheti, a cégek vonakodnak bevallani, hogy adatlopás áldozatai lettek, ugyanakkor az is elképzelhető, hogy az adatlopást nem vették észre, vagy nem kezelték adatlopásként.
A felmérésből kiderül: a vállalatok felismerték, hogy saját alkalmazottaik jelentik a legnagyobb kockázatot, hiszen a napi üzletmenet során hozzájuthatnak a vállalat „érzékeny” adataihoz, és így könnyen el is lophatják ezeket az adatokat. A válaszadók úgy gondolják, hogy a legnagyobb veszélyben a vállalati stratégiával és tervezéssel kapcsolatos adataik vannak, a fogyasztópiaci cégek emellett még az üzleti folyamataikról szóló információkat is féltik.
(Forrás: MTI)