Ez pörgeti fel a használtautó-piacot a következő hónapokban


A Datahouse adatai alapján az idei első negyedévben jelentősen növekedett a hazai használtautó-piac. A Használtautó.hu és money.hu szakértői szerint a következő hónapokban további ugrás várható, aminek egyrészt a magánvásárlók rég látott aktivitása, másrészt a kedvezőbb hitelkörnyezet és a tavalyinál alacsonyabb kamatszint is megágyazhat.

A Datahouse statisztikáit vizsgálva 2024 első negyedévében havonta átlagosan 75.400 használt autót adtak el. Ez 13%-kal nagyobb használtautó-értékesítési volument jelent, mint az előző év azonos időszakában. A Használtautó.hu portál látogatottsági adatai szintén a kereslet erősödésére utalnak, mert áprilisban a látogatások száma elérte a 12 milliót, ami 15%-kal több, mint tavaly áprilisban.

Ez a szám pedig tovább emelkedhet, hiszen autópiaci és gazdasági szakértők egyhangúlag az idei élénkülés további erősödését jelzik előre a következő hónapokra.

„Több kutatásunk alátámasztja, hogy a tavasz végi, nyár eleji időszakban legaktívabbak a vásárlók. A megszokott jelenségre most az évek óta először stabilan csökkenő átlagárak is ösztönzőleg hatnak, így idén jelentősen élénkülhet a forgalom a használtautó-piacon. Ráadásul az újautó-piaccal ellentétben a használtautó-piacon továbbra sem a flotta-, hanem a magánvásárlók dominálnak. Számukra a megfelelő autó kiválasztása fontos pénzügyi kérdéseket is felvet” – mondta Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.

A forgalom élénkülését erősítheti a kedvezőbb finanszírozási környezet is, amelyben a hitelkamatok csökkenése még előnyösebb helyzetbe hozhatja az autóvásárlás előtt állókat.

„Pénzügyi oldalról is további élénkülést várunk a használtautók piacán, ahol a vásárlók jellemzően szabadon felhasználható személyi kölcsönökkel egészítik ki a meglévő forrásaikat. Év elején szinte lefeleződtek a hitelkamatok a tavalyi évhez viszonyítva. Az MNB adatai alapján 2023 májusában a forint alapú személyi hitelek átlagos hitelköltség mutatója 19,45% volt, míg jelenleg már 11,93%-os THM-mel is vehető fel hitel a kedvezőbb kölcsönöket választva. Ugyanakkor továbbra is több százezer forint spórolható a visszafizetendőn, ha összehasonlítjuk a hiteleket, mert a jelenlegi kínálatban is vannak ennél jóval drágább konstrukciók” – kommentálta a felfutást Korponai Levente, a money.hu vezetője. A szakember kiemelte, hogy egy olcsóbb hitel segítségével ugyanolyan havi törlesztőrészlet mellett jobb autót választhatnak a vevők.

A Használtautó.hu és a money.hu adatai és elemzései alapján tehát arra lehet számítani, hogy a kedvező banki feltételek és a továbbra is erős kereslet együttesen élénkíteni fogják a használt autók piacát. Mindazok pedig, akik önerő nélkül fontolgatnak autóvásárlást a közeljövőben, további hasznos pénzügyi tanácsokat találnak a money.hu online elérhető tudástárában.

Forrás: Adevinta CMH Kft. – Használtautó.hu, Money.hu


Kapcsolódó cikkek

2024. június 25.

Megjelent a NIS2-törvény IT-követelményeket tartalmazó rendelete

Június 24-én hatályossá vált a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény” IT követelményrendszerét tartalmazó kormányrendelete. A NIS2 törvényhez kapcsolódó végrehajtási rendelet megjelenése egyformán jelentős lépés a jogszabállyal érintett cégek, a leendő auditorok és a tanácsadók számára is. A 120 oldalas dokumentum pontosan tartalmazza ugyanis azokat a követelményeket, amelyek alapján az érintett cégek felkészülése/felkészítése már elindítható, valamint a 2025-ben induló hatósági kiberbiztonsági audituk pedig megtervezhetővé válik. A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég szakértői a következőkben segítséget nyújtanak a rendelet értelmezésében.

2024. június 25.

Július 1-től hatályos a kötelező visszaváltási rendszer

2024. július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas, azaz a DRS (Deposit Refund System) hatálya alá tartozó termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül. A 2024. június 30-ig forgalomba hozott termékek –kifutó jelleggel – továbbra is forgalomban maradhatnak, de nem gyűjthetők vissza a DRS rendszerben, hanem csak szelektív hulladékként. A csekély mennyiséget forgalomba hozó gyártók azonban továbbra is mentesülnek a DRS kötelezettségek alól – tájékoztat a Niveus Consulting Group.