Felpörög az újautó-piac
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Tavaly megélénkült az újautó-piac, de a használtautó-behozatal is. A forgalomban lévő mintegy 3 millió személyautó átlagéletkora csaknem 14 év.
A gépjárműimportőrök 5 százalékos piaci növekedésre számítanak 2017-ben, előrejelzésük szerint összesen 132 400 új járművet helyeznek majd forgalomba Magyarországon 2017-ben – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke. A személyautók piacán 6 százalékos növekedést prognosztizálnak, a válság óta először haladja majd meg a 100 ezret a behozott új személyautók száma. Az egyesület várakozásai szerint mintegy 24 ezer új kishaszonjárművet helyeznek majd forgalomba, 3 százalékkal többet a 2016-osnál, így ez a két kategória összesen 5 százalékkal bővülhet – ismertette Erdélyi Péter.
A nagyhaszonjárműveknél stagnálást, 5500 új forgalomba helyezést várnak, a buszoknál 22 százalékos növekedésre, 500 új buszra számítanak, a motorkerékpárok forgalmazásában pedig 8 százalékos növekedést jeleznek előre, ami 2400 új járművet jelent.
Az MGE ügyvezető elnöke elmondta azt is, a 2016-os év jobb lett az általuk jelzettnél. Tavaly 96 555 új személyautót helyeztek forgalomba, 25 százalékkal többet, mint 2015-ben. Ugyanakkor 142 ezer használt gépkocsit hoztak be az országba, 16 százalékkal többet az előző évinél – közölte.
Az ügyvezető elnök hozzátette: tavaly 21 333 új kishaszongépjármű került forgalomba, ami 22 százalékos növekedés az előző évihez képest. Az országba ugyanakkor mintegy 13 ezer használt kishaszonjármű került be, 10 százalékkal több, mint 2015-ben.
Erdélyi Péter kiemelte, az importált autók átlagéletkora 11 év felett van. A Magyarországon forgalomban lévő mintegy 3 millió személyautó átlagéletkora csaknem 14 év, a kocsik kétharmada tíz évnél régebbi. Ennél az Európai Unió országai közül csak Lengyelországban és Görögországban rosszabb az arány. Az MGE ezért szükségesnek tartaná a fiatalabb autók importjának támogatását, például a kilowatt-adó átalakításával vagy új gépjárműadó-rendszer bevezetésével.
(MTI)