Felpörög az újautó-piac


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Tavaly megélénkült az újautó-piac, de a használtautó-behozatal is. A forgalomban lévő mintegy 3 millió személyautó átlagéletkora csaknem 14 év.


A gépjárműimportőrök 5 százalékos piaci növekedésre számítanak 2017-ben, előrejelzésük szerint összesen 132 400 új járművet helyeznek majd forgalomba Magyarországon 2017-ben – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke. A személyautók piacán 6 százalékos növekedést prognosztizálnak, a válság óta először haladja majd meg a 100 ezret a behozott új személyautók száma. Az egyesület várakozásai szerint mintegy 24 ezer új kishaszonjárművet helyeznek majd forgalomba, 3 százalékkal többet a 2016-osnál, így ez a két kategória összesen 5 százalékkal bővülhet – ismertette Erdélyi Péter.

A nagyhaszonjárműveknél stagnálást, 5500 új forgalomba helyezést várnak, a buszoknál 22 százalékos növekedésre, 500 új buszra számítanak, a motorkerékpárok forgalmazásában pedig 8 százalékos növekedést jeleznek előre, ami 2400 új járművet jelent.

Az MGE ügyvezető elnöke elmondta azt is, a 2016-os év jobb lett az általuk jelzettnél. Tavaly 96 555 új személyautót helyeztek forgalomba, 25 százalékkal többet, mint 2015-ben. Ugyanakkor 142 ezer használt gépkocsit hoztak be az országba, 16 százalékkal többet az előző évinél – közölte.

 

Az ügyvezető elnök hozzátette: tavaly 21 333 új kishaszongépjármű került forgalomba, ami 22 százalékos növekedés az előző évihez képest. Az országba ugyanakkor mintegy 13 ezer használt kishaszonjármű került be, 10 százalékkal több, mint 2015-ben.

Erdélyi Péter kiemelte, az importált autók átlagéletkora 11 év felett van. A Magyarországon forgalomban lévő mintegy 3 millió személyautó átlagéletkora csaknem 14 év, a kocsik kétharmada tíz évnél régebbi. Ennél az Európai Unió országai közül csak Lengyelországban és Görögországban rosszabb az arány. Az MGE ezért szükségesnek tartaná a fiatalabb autók importjának támogatását, például a kilowatt-adó átalakításával vagy új gépjárműadó-rendszer bevezetésével.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 27.

2024. első három negyedévében a közép- és kelet európai befektetési volumen mintegy 24%-kal nőtt éves szinten

A közép- és kelet európai (CEE) befektetési volumen 2024 első három negyedévében elérte az 5 milliárd eurót, ami éves szinten 24%-os növekedést jelent. Ez összhangban áll az európai és globális piacok fellendülésével a 2023 utáni lassulást követően. Az év végi volumenek elérhetik a 7–7,5 milliárd eurót, ami még így is körülbelül 30%-kal marad el a 10 éves átlagtól – derül ki a Colliers legfrissebb „Q1-Q3 CEE Investment Scene” című regionális jelentéséből.

2024. november 27.

Félmillió alá csökkenhet a cégek száma

A társas vállalkozások száma két éve csökken, idén októberig közel 23 ezerrel lett kevesebb, és mára alig haladja meg a félmilliót. Az új cégek alapítása idén 20 ezer alatt maradt, ami közel ezerrel kevesebb, mint tavaly, míg a megszűnések száma közelíti a 30 ezret. Az új kényszertörlési és az előzmény nélküli felszámolási eljárások száma növekedett az előző évhez képes.

2024. november 27.

Az UniCredit Bank is áthárítja februártól a tranzakciós illeték emelését

Most közzétett hirdetménye szerint az átutalásokra, csoportos beszedésekre egy plusz díjat vezet be 2025. február 1-től az UniCredit Bank az Ikon Plusz számlacsomagjában, a megemelt pénzügyi tranzakciós illeték miatt. Az állami elvonás megemelkedésének dacára megmarad ugyanakkor a Mobil Aktív Plusz számla korlátlanul díjmentes átutalási lehetősége mobilapplikációval – értesült a BiztosDöntés.hu.