Fuvarozók tüntettek az Európai Bizottság székházánál


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A fuvarozó vállalkozók szerint a minimálbér-szabályok alkalmazása a kelet-európaiak kiszorítását célozzák.


Az EU piacainak szétdarabolása és a szabad munkaerő-áramlás korlátozása ellen tart tüntetést Brüsszelben, az Európai Bizottság székházánál számos európai uniós fuvarozócég részvétele mellett a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).

Bobál Dávid, az egyesület információs referense újságíróknak elmondta: a nemzetközi demonstráció célja, hogy a fuvarozói érdekképviseletek felhívják a figyelmet az Európai Unió több tagországában megjelenő protekcionista intézkedések veszélyeire.

Arról tájékoztatott, hogy a brüsszeli demonstrációt megelőzően 11 uniós tagállam fuvarozói – köztük az MKFE – közös tiltakozó levelet juttattak el Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottsági elnöke, valamint Francois Hollande francia államfő részére. A levélben szót emeltek a német és francia minimálbér, továbbá a kiküldetési irányelv a fuvarozókat hátrányosan érintő módosítása ellen, azt hangsúlyozva, hogy az intézkedéscsomagok erősen korlátozzák az áruk unión belüli szabad áramlását.

Elmondta: Németország 2015. január 1-jétől minden Németországban, továbbá oda vagy onnan árut szállító vagy pusztán az országon áthaladó fuvarozó esetében megköveteli, hogy a német földön végzett munka után a nem német munkáltatók is a német minimálbért, óránként bruttó 8,5 eurót fizessenek.

Három Navigátor adózási, számviteli témában,

15% kedvezménnyel

A csomag tartalmazza az Art. Navigátort, az Áfa Navigátort, és a Számviteli Navigátort, amelyek a csomagkedvezménytől függetlenül külön is rendelhetőek!

Megrendelés >>

A francia szabályozás óránként bruttó 9,67 eurót irányoz elő az ország területén fuvart teljesítők számára, kötelező franciaországi képviselet fenntartását írná elő, valamint még súlyosabb adminisztratív terheket ró a vállalatokra- húzta alá.

Autóra levetítve nagyjából 40 százalékos költségnövekedéssel lehet számolni, amely ellehetetleníti a fuvarozókat – emelte ki az információs referens.

Hozzátette: az MKFE a többi fuvarozóval közösen több mint egy éve folytatja lobbitevékenységét Brüsszelben annak érdekében, hogy megakadályozza a külföldi fuvarozókat hátrányosan érintő német és francia szabályok bevezetését. Németországgal szemben sikerült tavaly megindíttatni a kötelezettségszegési eljárást, az MKFE most ugyanezt szeretné elérni Franciaországgal szemben is – tette hozzá.

A fuvarozók felszólították az Európai Bizottság elnökét és Violeta Bulc közlekedésügyi biztost, hogy haladéktalanul tegyenek lépéseket annak érdekében, hogy a Németországgal szemben kezdeményezett eljárás minél előbb eljusson az Európai Bíróság elé, és vizsgálják meg a július 1-én életbe lépő francia szabályozás jogszerűségét is – tájékoztatott Bobál Dávid.

Megemlítette, hogy a tiltakozók tisztázni szeretnék az úgynevezett posting szabályozást is, amely más országba telepített munkavállalók bérét határozza meg.

Mivel a nemzetközi fuvarozás lényegéből fakadóan külföldön történő, de állandó mozgásban lévő és országokat folyamatosan átívelő munkavégzést jelent, „ezt kiküldetésnek tekinteni aggályos kategorizálást jelente” – hangsúlyozta.

A közlekedési miniszterek múlt heti tanácsülésén 11 uniós tagállam, köztük Magyarország panasszal fordult az Európai Bizottsághoz a német minimálbér-szabályozás miatt.

Véleményük szerint fuvarozókat érintő német minimálbér-szabályok alkalmazása protekcionista, belső piaccal ellentétes és végső soron azt célozza, hogy a kelet-európai fuvarosokat kiszorítsa a piacról. Emellett a szabályozás hatalmas adminisztratív terhet és elfogadhatatlanul magas költségeket jelent a szállítási vállalatok számára.

Németország ellen tavaly indult kötelezettségszegési eljárás a fuvarozókat érintő minimálbér-szabályok alkalmazása miatt.

Az uniós bizottság az eljárás megindításakor megfogalmazott véleménye szerint a szabályozás aránytalan mértékben torzítja a szolgáltatáshoz és az áruk szabad mozgásához fűződő jogot az az előírás, hogy a német hatóságok minden Németországot érintő fuvar esetében a német minimálbér-szabályok dokumentált teljesítését követelik meg az út németországi szakaszán.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Csökkent az AutoWallis árbevétele és nyeresége

Az AutoWallis csoport 89,1 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben, 11 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában. Adózás utáni eredménye 1,48 milliárd forint lett, 70 százalékkal csökkent a tavalyi első negyedévhez képest – közölte a vállalat pénteken.