Fuvarozók tüntettek az Európai Bizottság székházánál


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A fuvarozó vállalkozók szerint a minimálbér-szabályok alkalmazása a kelet-európaiak kiszorítását célozzák.


Az EU piacainak szétdarabolása és a szabad munkaerő-áramlás korlátozása ellen tart tüntetést Brüsszelben, az Európai Bizottság székházánál számos európai uniós fuvarozócég részvétele mellett a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).

Bobál Dávid, az egyesület információs referense újságíróknak elmondta: a nemzetközi demonstráció célja, hogy a fuvarozói érdekképviseletek felhívják a figyelmet az Európai Unió több tagországában megjelenő protekcionista intézkedések veszélyeire.

Arról tájékoztatott, hogy a brüsszeli demonstrációt megelőzően 11 uniós tagállam fuvarozói – köztük az MKFE – közös tiltakozó levelet juttattak el Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottsági elnöke, valamint Francois Hollande francia államfő részére. A levélben szót emeltek a német és francia minimálbér, továbbá a kiküldetési irányelv a fuvarozókat hátrányosan érintő módosítása ellen, azt hangsúlyozva, hogy az intézkedéscsomagok erősen korlátozzák az áruk unión belüli szabad áramlását.

Elmondta: Németország 2015. január 1-jétől minden Németországban, továbbá oda vagy onnan árut szállító vagy pusztán az országon áthaladó fuvarozó esetében megköveteli, hogy a német földön végzett munka után a nem német munkáltatók is a német minimálbért, óránként bruttó 8,5 eurót fizessenek.

Három Navigátor adózási, számviteli témában,

15% kedvezménnyel

A csomag tartalmazza az Art. Navigátort, az Áfa Navigátort, és a Számviteli Navigátort, amelyek a csomagkedvezménytől függetlenül külön is rendelhetőek!

Megrendelés >>

A francia szabályozás óránként bruttó 9,67 eurót irányoz elő az ország területén fuvart teljesítők számára, kötelező franciaországi képviselet fenntartását írná elő, valamint még súlyosabb adminisztratív terheket ró a vállalatokra- húzta alá.

Autóra levetítve nagyjából 40 százalékos költségnövekedéssel lehet számolni, amely ellehetetleníti a fuvarozókat – emelte ki az információs referens.

Hozzátette: az MKFE a többi fuvarozóval közösen több mint egy éve folytatja lobbitevékenységét Brüsszelben annak érdekében, hogy megakadályozza a külföldi fuvarozókat hátrányosan érintő német és francia szabályok bevezetését. Németországgal szemben sikerült tavaly megindíttatni a kötelezettségszegési eljárást, az MKFE most ugyanezt szeretné elérni Franciaországgal szemben is – tette hozzá.

A fuvarozók felszólították az Európai Bizottság elnökét és Violeta Bulc közlekedésügyi biztost, hogy haladéktalanul tegyenek lépéseket annak érdekében, hogy a Németországgal szemben kezdeményezett eljárás minél előbb eljusson az Európai Bíróság elé, és vizsgálják meg a július 1-én életbe lépő francia szabályozás jogszerűségét is – tájékoztatott Bobál Dávid.

Megemlítette, hogy a tiltakozók tisztázni szeretnék az úgynevezett posting szabályozást is, amely más országba telepített munkavállalók bérét határozza meg.

Mivel a nemzetközi fuvarozás lényegéből fakadóan külföldön történő, de állandó mozgásban lévő és országokat folyamatosan átívelő munkavégzést jelent, „ezt kiküldetésnek tekinteni aggályos kategorizálást jelente” – hangsúlyozta.

A közlekedési miniszterek múlt heti tanácsülésén 11 uniós tagállam, köztük Magyarország panasszal fordult az Európai Bizottsághoz a német minimálbér-szabályozás miatt.

Véleményük szerint fuvarozókat érintő német minimálbér-szabályok alkalmazása protekcionista, belső piaccal ellentétes és végső soron azt célozza, hogy a kelet-európai fuvarosokat kiszorítsa a piacról. Emellett a szabályozás hatalmas adminisztratív terhet és elfogadhatatlanul magas költségeket jelent a szállítási vállalatok számára.

Németország ellen tavaly indult kötelezettségszegési eljárás a fuvarozókat érintő minimálbér-szabályok alkalmazása miatt.

Az uniós bizottság az eljárás megindításakor megfogalmazott véleménye szerint a szabályozás aránytalan mértékben torzítja a szolgáltatáshoz és az áruk szabad mozgásához fűződő jogot az az előírás, hogy a német hatóságok minden Németországot érintő fuvar esetében a német minimálbér-szabályok dokumentált teljesítését követelik meg az út németországi szakaszán.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 5.

Budapesti Békéltető Testület: milyen jogi lehetőségei vannak az utasoknak, ha késik vagy kimarad a repülő?

A szélsőséges járatkésések és járattörlések okán a napokban nyolc új vizsgálat indult, így összesen már tizenegy vizsgálat van folyamatban a fogyasztóvédelmi hatóságnál. Az utóbbi időben tapasztalt elfogadhatatlan esetek gyakorisága miatt a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által működtetett Budapesti Békéltető Testület (BBT) kötelességének érzi, hogy az aktuális helyzetekre reagálva tájékoztassa az utasokat az őket megillető fogyasztói jogokról és a légitársaságok kötelezettségeiről, miközben arra is szeretne rávilágítani, hogy a károsultak hova fordulhatnak jogi segítségért, ha a számukra kellemetlenséget okozó utasszállítók nem jártak el a kötelezettségeiknek megfelelően vagy épp elutasították panaszaikat.

2024. július 4.

Áprilisi növekedés az építőiparban: Mit jelent a csökkenő cégszám

Az építőipar stabilizációja irányába mutat az idei év első négy hónapjának gazdasági teljesítménye. Kísért a múlt, további cégszámcsökkenés májusban, közel ezerrel kevesebb vállalkozás az idei évben. A cégalapítási kedv mélyponton, az elmúlt hat év legalacsonyabb aktivitása az első 5 hónapban.

2024. július 4.

Versenyfelügyeleti eljárás: Gazdasági Versenyhivatal kontra Lidl

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárás alá vonta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt-t, mert a vállalkozás vélhetően megalapozatlan piacelsőségi állítással téveszthette meg a fogyasztókat – közölte a hatóság csütörtökön.