GKI: Nagyot esett decemberben a fogyasztói bizalmi index Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Ötödik hónapja, július óta csökken a GKI fogyasztói bizalmi index, de a havi csökkenés mértéke most decemberben volt a legjelentősebb 5,5 pont.

November elején, még a járványügyi korlátozások bevezetése előtt átmenetileg minimálisan emelkedett ugyan az index, az év utolsó hónapjában mért -38,5 pont azonban megegyezik a tavaszi pánikot követő első hónap, azaz május még nagyon alacsony értékével.

Áprilisban legnagyobb mértékben a munkanélküliségtől való félelem erősödött. Ebben újabb romlást hozott a december, így az áprilisi zuhanásnak összességében mindössze egyharmadát sikerült eltűntetni az év utolsó hónapjára.

A lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását az előző hónaphoz képest közepesen romlónak értékelte, így e mutató az áprilisi esés 40 százalékát tudta visszaépíteni.

A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése jelentősen romlott decemberben, az áprilisi zuhanásnak itt is csak 40 százalékát sikerült ledolgozni. Bár áprilisban a sokkhatás legkevésbé a lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességének megítélését érintette, augusztusban jelentős romlás következett be, azóta alig változott az értéke.

Decemberben kissé csökkent a fogyasztók inflációs várakozása. Ugyanakkor a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási feltételeit novemberhez képest közepesen romlónak érzékelték az emberek.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2023. június 6.

Emlékérmét bocsátott ki az MNB Neumann János tiszteletére

Neumann János születésének 120. évfordulója alkalmából a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 3 ezer forint névértékű színesfém emlékérmét bocsátott ki kedden, tisztelegve a világhírű magyar matematikus előtt – tájékoztatott az MNB kedden

2023. június 6.

Értékké válik a személyes adat a vásárlók számára

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21.000 fogyasztó körében végzett nemzetközi felméréséből.