Használtautóimport: öreget hoznak és nagyot


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Még a haszonjárműveknél is 41 százalékot tesz ki a tíz évnél idősebb kocsik aránya.


A használt személyautók importja tavaly 36,8 százalékkal bővült az előző évhez képest, azonban ez továbbra sem javítja a magyarországi járművek átlagéletkorát, mivel a beáramló kocsik 58 százaléka tíz évnél idősebb, és mindössze 20 százalékuk legfeljebb öt éves – ismertette a DasWeltauto az MTI-vel.

A használt autók kereskedelmével foglalkozó, országos értékesítési hálózattal rendelkező cég a Datahouse adatait idézve emlékeztet arra, hogy 2014-ben cégek és magánszemélyek 96 747 használt személyautót hoztak be külföldről. Emellett 10 643 kis haszonjárművet is regisztráltak Magyarországon használtan, itt 43,3 százalékos volt a növekedés.

A külföldről vásárlóknak a magasabb kategóriájú autókra van igényük, a legtöbben felső- (25 118 darab), illetve alsó-középkategóriás (21 247 darab) gépkocsit vettek.

A beérkező személyautók 58 százaléka volt tíz évnél idősebb, és mindössze 20 százalékuk volt 1-5 éves. A haszonjárművek esetében 41 százalékot tesz ki a tíz évnél idősebb kocsik aránya, viszont a vásárlók 27 százaléka döntött 1-5 éves jármű mellett.
   

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. február 21.

Rangos nemzetközi turisztikai díjakat hozott a kínai újév Magyarországnak

Kínától, az egyik legfontosabb küldőországtól öt jelentős szakmai elismerésben részesült a magyar turisztikai szektor. A kínai National Geographic Travel a legminőségibb úti célok között ajánlja Magyarországot, a Voyage Magazine pedig az Év új feltörekvő desztinációjának választotta hazánkat. Emellett az ország vezető turisztikai médiuma, valamint a legnagyobb szálláshelyfoglaló platformja több kategóriában is a legjobbak közé sorolta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országimázsépítő és forgalomösztönző tevékenységét.

2024. február 21.

Új rendelet az élelmiszer-infláció kezelésére

Valószínűleg a legtöbben találkoztunk már olyan helyzettel, amikor megvettük kedvenc csokoládénkat az élelmiszerboltban, majd otthon felbontva meglepődve tapasztaltuk, hogy a csokoládé mérete és súlya csökkent, miközben a csomagolás és az ár változatlan maradt. Ezt a jelenséget angolul shrinkflation-nek, magyarosítva „zsugorflációnak” nevezik, amely nem csak a csokoládénál, hanem bármilyen előre csomagolt terméknél előfordulhat. A jelenség csökkentése, megelőzése, illetve a fogyasztók megfelelő tájékoztatása érdekében a magyar kormány elfogadta az 1/2024. (I. 9.) Korm. rendeletet, amely 2024. február 1. napján lépett hatályba.